Förstört parkettgolv!!

D

Dextrosol

Har haft en hund med diabetes som kissat på storarumsmattan och därmed har parkettgolvet blivit helt svartfläckigt. Undrar nu om ngn vet om man kan byta endast de bitar (stavparkett) av golvet som blivit fördärvat eller kan man ev. slipa golvet??

Hörde att ett dödsbo fick betala 18 000 kr för fördärvad parkett där taxen kissat på liknande sätt. Bor i hyresrätt och är lite rädd att ovanstående kan ligga mig i fatet den gång jag vill byta ner mig till en mindre lgh.

Har bott i lgh i 25 år.

Sv: Förstört parkettgolv!!

Är det ett riktigt parkettgolv ska du utan problem kunna slipa om golvet och sen lacka igen.

Jag fick ett nix på att det skulle räcka med att slipa om och lacka, betsa mörkbrunt/svart i såna fall - sade hantverkaren. De svarta fläckarna hade garanterat synts ändå sa han. Pga ekonomin la vi på ett laminatgolv istället, lägenheten skulle säljas.

Ja man kan byta ut delar av ett stavparkettgolv. Jag vet dock inte vad kalaset kan tänkas gå på :crazy:

Vi ska byta ut delar som blivit förstört kring elementet där det varit för varmt.

Liknande trådar

D
Övr. Hund Efter 13 år med hundar i lägenhet, och då en av dom dessutom blev sjuk i diabetes (en liten dvärghund) och kissade inne bl a på en...
Svar
3
· Visningar
7 346
Senast: Ishtar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka