Förstört parkettgolv.....

D

Dextrosol

Efter 13 år med hundar i lägenhet, och då en av dom dessutom blev sjuk i diabetes (en liten dvärghund) och kissade inne bl a på en matta, är golvet nu mycket slitet och svarta fläckar har uppstått. :(

Undrar då om jag har bott i lägenheten i över 20 år, blir man då ersättningsskyldig om man skulle flytta?? :confused:

Vad jag förstår så går det inte att slipa golvet när urin har trängt ned i utan man måste byta ut stavarna i parkettgolvet?? Skall tillägga att det är ganska många fläckar och vid balkongdörren är golvet väldigt slitet på ett stort område.

Någon som vet vad som gäller?? :(

Jag skall inte svara när jag inte vet, men om det inte är renoveat på 20 år! så borde väl det vara dags nu?!!

Har man bott i en lägenhet så länge som 20 år så borde parketten gå under termen: Normalt slitage.

När jag flyttade in i min första hyreslägenhet så var parketten sliten efter schäfer-klor..... den hade sladdat rätt ordentligt i vardagsrummet. Då fixade hyresvärden en omslipning och lackning av parketten. Detta debiterades inte på gamla hyresgästen, då hon bott där i 12 år och då var det naturligt att parketten behövde slipas.

Prata med hyresvärden. Du behöver ju kanske inte säga på en gång att det är kissfläckar.... svara bara om de frågar.... Man kan ju ha spillt nåt oxå, om man har barn hemma tex. Det är ju inte alltid man upptäcker det på en gång när det ligger en matta i lämplig färg på golvet. :crazy:

Jodå jag har samma problem, men bor i en bostadsrätt. Parketten är både sliten av klor (verkar gå snabbt den slitningen) samt 2 missfärgade ställen där jag inte varit snabb nog med att torka valpkiss. En gång hade en plastpåse hamnat PÅ kissfläcken.. inte bra alls! Det blev som en inpackning för golvet och jag såg inte kisset (under ett sidebord i ett hörn mellan 2 soffor). Attans också, går dessa fläckar verkligen inte att slipa bort? Det kan ju inte bli snyggt om man byter ut vissa stavar, lär ju inte bli samma färg hur man än gör.

Den dagen - den sorgen. :D

Liknande trådar

D
Övr. Hund Har haft en hund med diabetes som kissat på storarumsmattan och därmed har parkettgolvet blivit helt svartfläckigt. Undrar nu om ngn vet...
Svar
3
· Visningar
3 751
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka