Hej G.
Jag har oxå lite önskningar om travsidan...detta t ex med aveln, hur olika avkommor generellt blir med olika hingstar, med linje avel av vissa linjer..överhuvudtaget diskutera "våra" hingstar och vad man har för erfarenheter av deras avkommor...psyke, steg, ev skador som nedärvs...detta går inte att diskutera på avelssidorna då man vill ha in frågor som egentligen skall placeras på olika forum...tittar man på dessa sidor om travaveln så ramlar travfrågorna fort bort och förblir osvarade...alla andra hingstar tar för stor plats
det känns som lönlöst att skriva en tråd om aveln där...för att inte prata på alla färger som tar upp stor plats
kan man inte få diskutera våran avel på travsidan...det är ju ändå ingen annan än vi som är intresserade av hur t ex Alf Palema påverkar sina avkommor..för hursomhelst så är vi ju en väldigt liten grupp i avelshänseende
sen finns ju många trådar på trav som byter inriktning mitt i tråden t ex....vrför ställer hästen in höger bak i kurvorna o dyl..varför vill den inte ställa huvudet rätt , varför hänger den på vänster töm??? massa såna frågor som "Bara" vi förstår vad som menas med
Nu tex på tråden om "jag ger upp" har det ju till slut blivit en ren veterinär tråd...fast det är ju oundvikligt att låta bli att komma med vissa råd......
KAN du inte rucka lite på ramarna för oss, jag känner mig lite frustrerad ang travsidan...det finns saker man vill diskutera men man låter hellre bli
OCH jag vet att jag kanske inte är gladast av all jämt...men irl är jag en ruskigt trevlig prick