Förstorat ut täcket..

lillamy73

Trådstartare
Har haft iväg mitt sto på betäckning nu i sommar och efter många om och men blev hon dräktig i slutet på säsongen.

Hon konstaterades dräktig på dag 19 och jag var jätte glad.
Sedan fick hon gå och drälla i hagen fram till dag 45 ungefär då vi ville kolla henne försäkerhets skull.
Då visade det sig att hon inte var dräktig längre enligt veterinären.

Tyckte då att han var otrolig snabb med ultraljudet. Ultraljudade två ston på knappa tio minuter och när jag frågade om han ville kolla om hon var på väg in i brunst igen så sa han att det var så sent på säsongen så han ville inte se efter...

Tycker att hon har rundat ut nu i det sista.
Hon går på en uträknad foderstat för en häst i vila.
Trots det så fick jag länga ut remmarna under magen på henne igår.
Hon skulle nu om hon vore dräktig vara på dag 106.

Om man skulle ta ut veterinären så kan de väl känna på henne om hon är dräktig? Vad tycker ni är det någon idë att kolla efter eller ska jag låta det vara?

kram

Sv: Förstorat ut täcket..

Är kanske läge att ta ett blodprov? Vet inte riktigt hur det är med säkerheten på blodprov, men om hon borde vara så långt gången så tycker man väl att hormonnivåerna borde vara höga?

Ta du ett blodprov på henne. Du kommer att gå och titta på henne hela vintern och undra:)

Ta ut en veterinär som kan rektalundersöka henne. Det är det absolut enklaste sättet om hon skulle vara så långt gången.

Ska be dem kolla på henne när de andra hästarna ska raspa sina tänder. Åter kommer med resultatet senare..

vet en häst som 3 vet, har kollat på plus att de tog ultraljud. skickades iväg för inridning,tillridning. då de efter ett par veckor ringde ägaren och frågade om hon inte var dräktig och han sa nej tyvärr inte. 3 veckor efter det föddes ett stoföl:confused:, så även olika vet och ultraljud sa neg så blev det ett föl:love:. vet inte om det togs något blodprov på den tiden, det är 10-15 år sedan.jag skulle bara säja ta ett blodprov för säkerhets skull. det gjorde jag på min märr när jag inte var säker ,men tyvärr var det neg, men jag fick et föl efter min märr 06 istället

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 052
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 091
Senast: Bee
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 635
Senast: iNHALE
·
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 563
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka