Förstor för ett russ?!

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

Lollipop

Hej jag har fått uppdraget att jag ska vidare utbilda en russ valack och ett russ sto om 1 vecka ska jag ge besked. (Dom ska vara hos mej i en månad)
Men jag undrar om jag är förstor.
Valacken är 126 cm hög och inte så kraftig och stoet är 127 cm och väldigt kraftig.
Själv är jag 166 cm lång och väger 58 kilo. Tycker ni att jag är för stor?
Det är ju bara en tillfällighet men jag har ridit några små islandshästar (runt 130 cm) och en islandshäst/russ på 134 cm.

Sv: Förstor för ett russ?!

Egentligen inte, jag menar det är en kort stund och du väger inte så mkt. Det ska ju inte bedömmas något, eller hur. Så funkar det för viktens skull så go for it.

Sv: Förstor för ett russ?!

Jag är 2 cm längre än dig och jag skulle inte drömma om att sätta mig på så små ponnyer. Men med tanke på att du inte ska rida dem så mycket så vet jag inte. Annars finns det ju annat arbete du kan göra med dem som också är utbildning.
Jag tror säkert att du kan rida dem, men jag skulle ha låtit bli.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 278
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 234
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 349

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar