Förstår hunden vad man säger?

Kaktuzblomma

Trådstartare
Det kan man undra efter detta "mirakel"...
Mammas ena hund (whippethane) har alltid vart extremt kräsen och äter man inte så blir man mager. Hunden är inte sjuk och allehanda foder har provats och ratats. Iallafall de senaste tre åren har det körts med ett foder som han vart villig att peta i sej.

Hunden fyllde fem i dec strax innan jag flyttade hem till mamma.

Då började vi prata om att kasterera honom. :idea:Det brukar ju få fart på aptiten + att de lägger på sej lättare. Han ska inte användas i avel o är för stor för utställning o det är pip o gnäll o matvägran när den andra hunden löper....

Över en natt börjar hunden att äta ordentligt.:rofl: Han kastar sej över maten, vi har ökat givan och han äter upp allt.

Att vi inte tänkte på att hota med kasteration tidigare...:laugh:

Sv: Förstår hunden vad man säger?

Nu förstår jag inte hur du menar. :confused:

Fodringsrutinerna har inte ändrats på något sätt.

Hunden trugas inte. Fodring två ggr/ dag. Matskålen tas bort när han inte vill ha mer. Den andra hunden är som vanligt.

Det är inte bestämmt att han ska kastereras. Det känns inte heller så aktuellt nu när han äter ordentligt. Är han "lagom" i hull klarar han ett par dagars matvägran när tiken löper.

ps: säg inte högt att kasterationen kanske inte blir av. Ifall att han har lärt sej svenska..;)

Sv: Förstår hunden vad man säger?

Min hund kan dricka på kommando. Inte inlärt egentligen, utan han gör det om man står vid vattenskålen och säger drick (inte pekar eller någonting). Han har gjort så sen han var valp. Antingen är han bara mån om att göra som matte säger, eller så kan han svenska. ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har aldrig valt att byta foder efter att jag tog över hunden. Han är rätt så kräsen när det kommer till det, han ratar foder med...
Svar
7
· Visningar
947
Senast: astronaut
·
Övr. Hund *suck* Det började med att hon började slicka sig på ena framtassen så pälsen nästan försvann helt. Sen började hon klia sig i ena...
Svar
8
· Visningar
6 382
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka