Förstahäst...jag...?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare lillverran
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 090
L

lillverran

Jag har efter mycket funderingar, sparande & ännu mera funderingar kommit fram till att det börjar bli dags för min första egna häst. Nu till min undring,kommer jag att klara av det...

Jag är en tjej på 23 år som har ridit på ridskola i ca 10 år, & har dom senaste 3 åren hjälpt en tjej med hennes 1.71 höga halvblodssto. 20 år men fruktansvärt pigg.

Nu har oturen hänt att hon som hade hästen var tvungen att ta bort denna & jag känner att nu är det väl ändå dags för min egna häst..:banana:

Jag har i ca 1 års tid( på inrådan av min sambo) lagt undan den kostnad på ett bankkonto som jag har beräknat för hästen varje månad...för att se om jag har råd...det har funkat..

Nu står jag med en stallplats hos tjejen som jag har hjälpt med hästen i ca 3 år, hö ska hämtas imorgon & jag känner mig väl förberedd...jag pluggar dessutom till Vet. ass...

Men är jag nog förberedd..!!!! Vad, hur fixade ni era förstahäst köp....????Gjorde Ni som jag eller önskar Ni att Ni hade varit mera förberedda.....???!!!
:eek:

Sv: Förstahäst...jag...?

Jag tycker du har gjort helt rätt, och kommer klara det jättebra.

Själv köpte mina föräldrar hästen åt mig.. så jag behövde inte tänka på liknande saker.

Men ja tror dte kommer gå jättebra för dig, all lycka till dig !

Jag tycker att du verkar jätteförnuftig och kommer säkert att klara av det galant!

Ja, jag tror att du kommer klara av det galant! : ]
När jag ville köpa min häst sommarjobbade jag en sommar och fick ihop tillräckligt med pengar för att kunna köpa min drömhäst. Sen hade jag lite sparpengar sedan innan som jag använde till hästen (mat, stallplats, hovslagare osv). Då var jag 16 år och hade ridit på ridskola i 5 år. Ekonomiskt klarade jag det bra, utan minsta hjälp från mina föräldrar, vilket kändes jättebra!

Lycka till med din alldeles egna häst!