första tävlingen!!

Rouise

Trådstartare
på lördag ska jag för första gången tävla min amris tik på 2 år i Rookie!!! ( som lydnad fast med liite varierande momänt)
det är en lagtävling..
via ett missförstånd det var tänkt att vi skulle tävla den 12 november.. men dom missförstod oss och trodde att vi menade den 14 oktober.. ja i alla fall det lädde till att efter ett överläggande innom laget + våran lagledare att vi skulle ta debuten ( 4 nybörjare som ändast gått rookie klass/kurs) nu på lördag!!
Vi är inte nybörjare innom rookie så men vi har inte tävlat och vi går i klockrent men kul har vi!!!

neeeervööös!!


/ Rouise
 
Sv: första tävlingen!!

nu vill jag inte tävla längre!!
efter ett misslyckat träningspass med bella idag så är jag arg, ledsen och enormt beskiven, hon vill inget!!! det är blött i gräset och hon är på dåligt humör..
det är knapps så att hon vill sitta, hon går inte fot om det inte är på vägen, gräset är helt omöjligt och efter allt detta rengande är det ju lömlöst att hoppas på att det ska vara torrt i gräset i västerås på lördag!!!

vill tävla mid min andar tik ist... Ledy en svart amris på 7 år.., hon är mer ruttinerad.. och hon är inte lika rädd för blött gräs som bella


vill bara gråta.. det är så fel..
jag gjorde fel jag blev arg på bella så nu är det värre..
jag vill inte tävla längre!!
 
Sv: första tävlingen!!

det blir lady.. min gamla gumma som tävlar med mej på lördag... bella får träna ett tag till innan hon får sin tävlings debut
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp