Första mjölktanden borta!!

Cezzan

Trådstartare
Sista veckan har jag och sambon slitit vårt hår för det kändes som om vi gått bakåt i utvecklingen med valpen.
Bitbeteendet som nästan helt var borttränat kom tillbaka med en faslig frenesi.
Igår fick vi den helt naturliga förklaringen.

När vi skulle sova var hon stökig, så för att lugna ned henne började sambon massera hennes undre tandrad, vilket alltid får henne att lugna sig och börja snutta.
Så brister han ut "Nej men, vad? TÄND LYSET!"
Jag blev livrädd och for upp och tände lyset. Han tittar henne i munnen och säger sedan, stolt som en tupp "Nilla har tappat sin första mjölktand!"

Jag började nästan böla, jag är jättesentimental.

Lilla flickan börjar bli stor! :D
 
Sv: Första mjölktanden borta!!

hur många månader är det lilla livet då?
 
Sv: Första mjölktanden borta!!

Våra valpar är ju nästan jämnåriga. Han har varit enormt skitjobbig de senaste dagarna och jag har misstänkt att det är tänderna som kliar. Så nu vet jag det, han är inte för ung... :crazy:
 
Sv: Första mjölktanden borta!!

typ fyra månader kan jag tänka.
Känner mig som en nåldyna
och det känns som om man är en sån där alligatortämjare...
 
Sv: Första mjölktanden borta!!

Min är tre månader och en vecka nu. Han har alltid varit bitig, men nu är det riktigt illa. Vi har sår här och var, jag försöker övertala maken att iaf. diskutera med en läkare huruvida han bör förnya sin stelkrampsvaccination. Och jag tycker vi skriker, ylar, ropar alldeles fruktansvärt mycket.

Tack och lov sover han ännu väldigt mycket, så man får lite lugn ibland...
 
Sv: Första mjölktanden borta!!

Tur att man haft hund förut, så man vet att det är ett övergående stadium. Men det tar ju ett tag förstås. :smirk:
 
Sv: Första mjölktanden borta!!

Hon blev femton veckor idag!

Jag tror jag har drabbats av selektiv minnesförlust sedan jag hade valp sist :angel:
 
Sv: Första mjölktanden borta!!

Vi tänkte också så "Nej men det kan inte vara dags redan för mjölktänderna att lossna" och kände oss gråtfärdiga över att vi hade en bitig valp.
 
Sv: Första mjölktanden borta!!

Det är nog så, att om man inte glömde, så skulle man aldrig utsätta sig för valptiden igen.
Har haft några "begagnade" hundar emellan, så jag glömt hur jobbigt det var.
Nu har vi inhandlat ett antal olika bitgrejor, såna där råhudsprylar. Ringar, ben och sånt. En påse med olika grejor som man kan ha på olika stället i huset.
Nu har han bitit och bitit på dom, helt salig, och har varit helt ointresserad av mina vader...
Han växer nåt alldeles förskräckligt, och ser ut som en slyngel (rottis) så man är glad när han sätter tänderna i nåt annat...
 
Sv: Första mjölktanden borta!!

Vi har också en hel uppsjö av tuggtillåtna grejer av olika material och former.
Men ibland ser tydligen mattes och husses kroppsdelar väääääldigt inbjudande ut....

Hon biter dock aldrig hårt, vi har aldrig fått sår, bara lite "rivmärken" från valptänderna.

Jag och sambon muttrade senast imorse om att nästa hund blir en vuxen hund ;)
 
Sv: Första mjölktanden borta!!

Vår blir 15 veckor på tisdag. Min man blir högröd och jag ser hur han tänker onda tankar när valpens bitbehov sätter in. För det är mest husse han biter på. Tittade i valpens mun idag och det ser ut som att det är några tänder på väg ut.

Skaraborg: Det är är min första valp, men jag planerar redan för nästa. :o Det är skitjobbigt ibland, men de är ju sååååå söta och underbara! :love: ;)
 
Sv: Första mjölktanden borta!!

:D Jodå, visst är det underbara.
Lämnade den lille ensam en stund, och kom in och hittade honom sovande mitt på köksbordet...
Man vill ju bli arg, istället tar man fram kameran, och pussar på honom... man får skylla sig själv
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp