Första lokaltävlingen,,,,

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Stackarps Juliette
  • Startdatum Startdatum
S

Stackarps Juliette

hejsan

JAg ska tävla lokalt fösta gången om en månad:D Jag undrar om ni kan ge mig lite små tips när man visar upp och lite förberedelser dagen innan:idea:

Hur har det gått för er?:o

Sv: Första lokaltävlingen,,,,

Va roligt!
Det är allt för lätt att glömma att rida och istället bara åka med, så RID!!
Om inte hästen har tävlat innan så passa på att rida förbi domaren ett par gånger och staketet och så, om du hinner. Domaren brukar vara väldigt läskig tycker min häst trots att han har tävlat i i typ 12 år=)
Var ute i god tid. Bättre att gå runt en sväng med hästen än att slänga ut den ur transporten och inte hinna rida fram.
Jag brukar fixa all utrustning kvällen innan och rykta hästen. Sen på morgonen knoppar jag manen och ryktar lite till. Det är skönt att ha all utrustning klar dagen innan så man bara kan koncentrera sig på hästen på morgonen.
Lycka till!

Tack för tipsen, ja hon är 20 år och väldigt lugn så jag tror att hon kommer vara lugn. Vi har ju tävlat endel klubbtävlingar och det har gått väldigt bra!
Vi har har kommit på 1a plats alla gånger i LC och 1a och 2a i LB. Men man vet ju aldrig:o
Det är lite pirrit. Domarn ser alltid så sträng ut hehe:)

Skojs! ;)

Rid fina vägar och visa tydligt övergångar är mitt tips. Xtra poäng för det!
På min första lokala på en 5åring red jag i avd B och fick dygt 65% Jag varjättenöjd. Nu har vi tävlat LB upptill 75% och även LA med 50-60% m.m.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 045
Senast: snöflingor
·
Katthälsa Min snart 12-åriga siames fick sin första Solensiaspruta igår, för att han ogärna hoppar upp i säng, soffa och på stolar. Han har inte...
Svar
3
· Visningar
506
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka