första lokala dressyrtävling

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare jagvillvaraifred
  • Startdatum Startdatum
J

jagvillvaraifred

jaha, om 2 helger e d min första dressyrtävling (utanför klubben)

men måste man ha vita ridbyxor eller går det bra med beige/créme?

schabraket får dte vara i vilket färg som helst?

sedan måste sadeln och träns vara i samma färg?
och sedan stigläderna är svarta medan sadeln är brun, dte får man nt ha va?

sedan får ni jättegärna ge tips och speciella grejjor jag ska tänka på..

Sv: första lokala dressyrtävling

Ridbyxorna ska vara ljusa, creme, champange också vidare är alltså tillåtet.:idea:

Färgen på schabraket är valfri, för flera årsedan tävlade jag jämnt med grönt schabrak.

Sadel och träns behöver inte vara i samma färg, inte heller stigläder eller så. :idea:

okej, det var svar på alla mina frågor, tack !

Du får ha vilken färg du vill på ridbyxorna o kavajen men du måste ha en vit/ljus polotröja el plastrong (ev vit slips, men du är väl inte kille?) och shabraket! Gäller även sadel o träns (om man väljer mellan brunt o svart - chockrosa o ljusblått är inte tillåtet) och du kan ha en svart sadel o ett brunt träns om du vill. Men det är ju klart snyggast om du har samma färg på allt!

Man får ha orange/chockrosa/brun/svartrutiga ridbyxor eller vilken annan färg man vill! De ändrade det för jättelängesen...

Jag missade en del i texten, det ska stå att schabraket eller vojlocken får ha vilken färg som helst.

Huvudlaget måste vara gjort av läder, därför får man inte ha såna där ljusblå eller rosa huvudlag som är gjorda i plast.

aha! okej tackar..

juste en fråga när ja köpte min skjorta för snart ett år sedan så ni vet i halsen e d ju ewn ir två knappar o ja har inget sånt vit krage att sätta över måste jag fixa det?

Zandrizzz skrev:
Du får ha vilken färg du vill på ridbyxorna o kavajen men du måste ha en vit/ljus polotröja el plastrong (ev vit slips, men du är väl inte kille?) och shabraket! Gäller även sadel o träns (om man väljer mellan brunt o svart - chockrosa o ljusblått är inte tillåtet) och du kan ha en svart sadel o ett brunt träns om du vill. Men det är ju klart snyggast om du har samma färg på allt!

Det står faktiskt ingenstans i Tr att shabraket måste vara i någon speciell färg.

Det var det jag menade när jag sa att jag missade en del i texten.. hade skrivit en grej först men ändrade sen o läste inte igenom inlägget förrän långt efter jag skickat det.. i början skrev jag ju "Du får ha vilken färg du vill på ridbyxorna o kavajen".. menade att shabraket oxå får ha vilken färg det vill..

I dressyr måste du ha polo eller plastrong...

Liknande trådar

Tjatter Det är en sen augustikväll. Som så många andra dagar i denna förrädiska månad öser regnet ned. Det är blött överallt, särskilt på...
66 67 68
Svar
1 353
· Visningar
54 828
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Kom igen och dela med er! Det kan ju knappast vara bara jag som har en kanske lite FÖR ouppfostrad hund som allt som oftast försätter...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
19 201
W
Utrustning Har vi äntligen plockat i ordning på skåpet i stallet :banana: Fick faktiskt plats med sakerna även om man fick stapla lite och så...
2
Svar
23
· Visningar
2 362
Senast: wingil
·
Utrustning Räknar med att försöka att komma ut på lokaltävling med min lill skrutt :) antingen nu i höst eller till våren, lite beroende på hur...
Svar
7
· Visningar
3 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar