FÖrsta Lektionen FÖr En Riktig Riddare!

P

ponnytokan

Ville bara tala om för världen att :banana: JAG SKA RIDA FÖR CRISTOFFER! :banana: rajra dadadad :banana: JAG SKA RIDA AKADEMISKT PÅ MIN LILLA FETA FJORDING :banana:
Nu måste jag bara träna och banta lilla stumpan några dagar...
MEN Hur ska man göra på sin första akademiska lektion för en riktig riddare? Den jag ridit för förut var väl bara en bit på väg själv.
Vad börjar han med? Jag brukar bara rida öppna ute i skogen när vi ändå är ute. Är det något man kan träna på innan?
HJÄLP SNÄLLA! Jäklar vad det ska bli kul!!! :banana:

Sv: FÖrsta Lektionen FÖr En Riktig Riddare!

Kul, christoffer är jättetrevlig! :) :bump:
Jag förutsätter att du menar Christoffer i hällekis? ;)
Ska du börja rida regelbundet för honom?

Han brukar börja med att kolla ert samspel, först brukar han titta hur ni ser ut till sammans och hur långt ni kommit och så kanske han ber er göra någon övning. Han kollar helt enkelt upp var ni befinner er. Vet att han inte brukar bry sig så mkt om hur ryttaren sitter de första gångerna utan mer hur man förmedlar signalerna, även om detta hänger ihop en del. Han vill väl inte få in en massa spänningar i ridningen (tror jag) genom att säga "sitt rak i ryggen" eller så. :cool: Jag tycker inte du ska träna något mer än vanligtvis innan, då han vill ha det så naturligt som möjligt och se hur ni arbetar tillsammans.

Jag ska förhoppningsvis till dem på praktik i 3 månader i april. :bump:

Tack för svaret!
Jo det är han jag menar. :) Känner jag mej inte som världens sopa efter lektionen har jag allt tänkt att fortsätta träna regelbundet. Jaha- praktik, det vill jag med göra! Men det är väl inte möjligt när man är gammal och stel, har glömt hur man rider och har två småbarn? :o

Du får berätta hur det gick sedan! :bump:

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 395
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 223
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 816

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat