Första lektionen avklarad!

Hera

Trådstartare
Efter några månaders funderingar tog jag kontakt med en närliggande westernklubb. Jag blev tipsad om en tränare och bokade en träning :o helt ovetandes om westernridning....

Efter några mils körande var jag framme och efter två timmars ridning blandat med teori kunde vi både flytta framdel och bakdel, stanna och backa, svänga och stå stilla på för mig helt ofattbara sett. Så små och enkla hjälper.

Efter ridningen fick jag guidning i westernutrustningens djungel, sadlar och träns och bröstor. Ah så mkt fiiina grejer :love:

Jag är i alla fall helt såld, steg två blir ett par långa och tjocka tyglar och lite längre fram (helst igår) även en westernsadel!

Sv: Första lektionen avklarad!

Välkommen in i klubben "Nyfrälst i westernridning" :banana: :banana: :banana: .
Nu tror jag att alla gamla westernrävar får se upp eftersom det ny kommer en stadig ström av nya entusiastiska ryttare! Huka eder!!! :bump: :bump: :bump:

Ja det kändes mkt lättare, jag märkte inte av mina svaga ben alls! :) Har ju bara skrittat än så länge, men det va ändå stor skillnad. Hästen måste liksom balansera sig själv.

Vad jag gillade mest va den maximala eftergiften som beröm och att man strävar efter att rida på lösa tyglar. Samt att ett drygt 16 årigt halvblodssto fattade allt det nya nästan på en gång och även hon köpte hela konceptet.

Tips på billiga sadlar mottages tacksamt, eller vad man ska leta efter på beg fronten...(pm e kanske bäst), även vilken typ av sadel....

:banana:

Här hukas inte ;) Ni är alla välkomna och jag blir mycket förvånad om det är någon som inte bli väl mottagen.

:cool:

Har varit med för länge för att huka mig ;) Har också sett en hel del entusiastiska ryttare komma.....för att sedan försvinna... :angel: Så kom tillbaka om sisådär 5-6 år så får vi se... :D

/Carina :eek:

Grattis, vad skoj det låter :)
Vilken tränare var det? *nyfiken* ;)
PM:a gärna!

Jag vill OCKSÅ träna :smirk: Fast jag vågar inte ta steget, är rädd att min häst inte ska vara med på noterna hon som är så j-la enveten och jag som är så nervig :o

Men TÄNK OM!

Senast ändrad av en moderator:

Mitt lilla sto har oxå mkt vilja i sig och framförallt så kan hon bli väldigt "laddad" och ibland stressad.....

Men eftersom belöningen är så stor på nåt vis och att man berömmer minsta lilla steg den gör rätt så förstår hästen så mkt fortare.

Så upplevde iaf jag det :)

ÅH!!
Det låter ju helt underbart!!!!
Skulle också vilja få min häst at göra så! Han är så himla stark och jag har lite svårt att få honom att lyssna ibland, detta gåller visserligen i paddocken endast men men...
Vilken tränare och var var detta någonstans???
PM:a gärna!!!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka