Första dagen utan täcke!!

M

Muddson

Idag släppte vi ut hästarna utan täcke!! VÅR!!

Här är det 10-13 gradet varmt.. strålande sol och inte så blåsigt. härligt...:banana:

Så idag fick dom gå nakna.. Ojojoj.. rullning i leran.. Man såg bara hur skönt dom tyckte det att det va..=) Känns toppen! Hoppas det håller i sig ända fram till i höst så vi slipper lägga på dom igen.. hehe Men så bra får vi vell inte ha det!

Fler som har tagit av dom jobbiga täckena bara för att låta hästarna njuta av vårsolen precis som vi?!=)

Sv: Första dagen utan täcke!!

Det gjorde jag för ca en månad sedan! Fast regntäckena har åkt av och på var och varannan dag. Än så länge är hagarna snötäckta så de blir inte så hemskt skitiga tack och lov! Men visst ser man hur de njuter av att vara "nakna"!

Min häst har vart utan täcke lääänge. Når det blen ngr plusgrader på dagarna så åkte de av. Tycker hästar ska gå utan täcke så mkt som möjligt, det är liksom inte naturligt för dem. De mår inte bra av det och pälsen får inte chans att andas ochgöra det den ska, VÄRMA!

Våra hästar är klippta/delvis klippta. Känns inte snällt att ta av för tidigt.. =) Men jag håller med, av med dom så fort det går..=)

'Mina' hästar är helklippta och gick utan täcke så fort det var vindstilla och soligt i vintras.
Iofs inte hela dagarna men 1-2timmar iaf medans man fixade i stallet. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka