Första bakslaget med bebisen

J

Jeeves

Ja ha, då har man fått känna på hur det kan vara att ha unghäst igen..

Man glömmer ju hur snabba de är i reaktionen de små liven. I dag var jag ute på em kort promenix med 2 åringen ( tackar min lyckliga stjärna att jag inte hade klätt på honom tömkörningsdäckeln just i dag...) Nästan hemma, man slappnar av lite granna, både häst och jag och PANG så blir han plötsligt skrämd av något bakom oss och vräker sig framåt. Till saken hör att vi är på väg ner för en backe, det är halt gräs, på vä sida är det en brant kant och vi ska gå längs en stig som det är ganska brant lutning på också. I och med att han kastar sig farligt nära kanten så håller jag i för allt vad jag kan och detta leder till att han gör en riktig kullerbytta, landar på rygg och knycklar ihop halsen på ett sätt så jag är tvungen att släppa.
Naturligtvis kommer han snabbt på fötter och tvärvänder mot branten, tvekar och vänder sen som tur är på andra hållet - mot ett taggtrådsstängsel. Jag hoppas ingen såg oss för jag gjorde allt från att locka, ryta, skramla med fickorna, dra upp grästuvor - för att få hans uppmärksamhet.Till slut stannar han upp och vänder sig mot mig och jag får tag på honom.

Notan blev, en reva på sidan av halsen, ett jack över ögat och ett skrapsår på bakbenet - bara ytliga saker. Men tusan att man aldrig lär sig! Steget före - hela tiden, reaktionerna kommer ju när man minst anar med de här småttingarna.:crazy:
 
Sv: Första bakslaget med bebisen

tur att det gick bra.
Ja ibland händer det på ett ögonblick.
tur att du hade "mutat" hästen tidigare:bow:

Jag har tappat min häst ngn gång o den har kommit tillbaka när jag har ropat på den o då fått en morot, som då är värd sin vikt i Platina.
 
Sv: Första bakslaget med bebisen

Mutor kommer man långt med:D !
 
Sv: Första bakslaget med bebisen

Tur att det inte blev värre.....:smirk:
de där sekunderna när man lockar, ryter ja nästan vad som helst- de känns ju som år innan man får tag i guldklimpen igen....:smirk:
 
Sv: Första bakslaget med bebisen

Jäpp, man hann se hästen liggandes nedanför branten i en hög, hängandes över taggtråden, skenandes ut på trafikerad väg etc etc.

Och du har på pricken fångat känslan av att man verkligen beter sig HUR som helst för att locka till sig pållen!
 
Sv: Första bakslaget med bebisen

Vilken tur att det gikc såpass bra endå,
Ja, mutor ä jättebra, om man nu har en häst som gillar äpple,morötter m.m, eller så är min ovanligt bortskämd ?
 
Sv: Första bakslaget med bebisen

Kan vi sluta att kalla det för mutor?
För mig är en muta om man ber den göra ngt opassande.

Jag kallar inte min lön för muta:mad:
 
Sv: Första bakslaget med bebisen

Jag menar muta i positiv bemärkelse! Men visst kan vi kalla det för lön. Fast det spelar kanske inte så stor roll egentligen, bland vänligt sinnat folk:smirk:
 
Sv: Första bakslaget med bebisen

Muta i sig är ett negativt ord.
Hur kan du få det till att vara ngt positivt?

Blir oxå irriterad när folk använder sig av negativt laddade ord för att förstärka ngt positivt- fruktansvärt duktig:mad:

axel som märker ord;)
 
Sv: Första bakslaget med bebisen

Som tur är har aldrig någon utav mina hästar lyckats sticka eller slitit sig när jag varit ute med dom, jag lyckas alltid få hästen att stanna hos mej eller lugna ner sej - utan mutor. Känner mej lyckligt lottad.
 
Sv: Första bakslaget med bebisen

Nämen Axel då! Nu ska vi vara lite glada, helg och allt:)

Jag förstår vad du menar men inte ska vi väl bli arga över detta en sån här vacker dag:banana:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp