Försöker igen, fick så få svar sist....

A

allessa

är det någon som vet hur man räknar om från kg till liter??
Ex min häst ska ha 0,75 kg havre. Hur mycket är det i liter???
Och han ska ha 0,5 kg snitslad betfor. Hur mycket är det i liter???
Oerhört tacksam för svar . :banana: :bump: :bow: :confused: :D

Sv: Försöker igen, fick så få svar sist....

Det är omöjligt att säga eftersom havre kan väga olika beroende på skörden!

Så mitt råd är att väga upp 0,75 kilo havre i en litermått så får du se hur mkt det är!

Väg ditt eget foder för att vara säker!

Havren kan ge allt från 1,2 till 2 liter per kg, och betforen mellan 3 och 4 liter per kg.

Du ville ha fler svar :D

Ta ut hushållsvågen i stallet :banana:

Har du hövåg i stallet? jag brukar göra så att jag tar en hink väger hinken, och sen häller jag i ca 10liter havre/fodret jag ska väga. dra bort hinkens vikt och Dela vikten på 10. Då får man ett ganska bra värde på vad det väger/liter.

Smulan75 skrev:
Har du hövåg i stallet? jag brukar göra så att jag tar en hink väger hinken, och sen häller jag i ca 10liter havre/fodret jag ska väga. dra bort hinkens vikt och Dela vikten på 10. Då får man ett ganska bra värde på vad det väger/liter.

Men jösses, vad smart du är :idea: . Underbart, tack så otroligt mycket Smulan75!!! :) :bow: :smirk: :bump: :banana: :p :D

fast tänk på att väga om för varje ny fodersäck.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 953
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 131
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 181
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 035
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar