Forslunda gymnasium

S

smultronglass

Får man ha egen häst med i utbildningen?
Hur pass mycket utbildad måste den va då?

Försökte hitta på hemmsidan men hittade inget. :confused:

/S

Sv: Forslunda gymnasium

Hejsan!

Jag gick visserligen inte hästinriktningen på Forslunda men däremot djurvård/naturvetenskap. Min bästa kompis gick dock hästinriktningen, så jag har viss insikt ändå :p De kurser som handlar om häst är till stor del teoretiska och såvitt jag vet används skolans travare till de grundläggande kurserna. Sedan när man valt antingen ridning, trav eller möjligtvis körning (finns nog inte alla år) går man en 100-poängkurs i det tror jag. Kanske 150. Då används Hippologums hästar. Jag tror inte man använder privata hästar, en skolkompis har hästen uppstallad där men använde den inte i skolan.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 602
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
629
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
337
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama