V

Vaccan

Någon :angel:
Det är tänkt att två kära människor ska bli sambos :idea: :D , men då innefattar ju den nya konstellationen fyra katter också... med helt egna viljor :crazy:
Två nioåriga hankatter, en 3årig hane och en 2-årig honkatt.

De två äldsta är hans, den ena är superfjaskig och stämmer ganska bra i temprament med den treåriga hanen (min) dom två och honan tror jag går ganska smärtfritt (honkatten är en älskare av alla varelser på denna jord :love: :D ) hon skiter i allt och alla och knatar in i de flesta revir utan en tanke på att någon kan bli sur och för det mesta låts hon hålla på också, hon är inget hot så.
Den andra gamla hanen däremot kan vara lite muppig, han är vaktsam om både mat och sovplats och jag antar att de problem som kan bli blir mellan han och den yngre hanen -min lilla mesiga hankatt kanske får massa däng (även fast mupphanen ligger på ca 4 kg och min hane runt 8 :crazy: ) och blir ledsen :(

Hur göra?

Kastrera!

Så länge samtliga katter är kastrerade samt att utrymmena de vistas på inte är för små tror jag inte att det kommer att bli några problem. Jag har själv 5 stycken katter hemma nu och eftersom jag också verkar som jourhem åt hemlösa katter är det alltid katter som flyttar in och ut här hemma, så gott som alltid helt smärtfritt.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
680
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Nu behöver jag lite hjälp! Jag och sambon har tre katter som fungerar bra ihop! Två äldre, en hane och en hona på elva år. Samt en hane...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: Elisha
·
Övr. Katt Jag vet inte om detta är rätt forumavdelning, men vill helst inte lägga in det på "Katt" eftersom jag tycker det är mer allmänt...
2
Svar
32
· Visningar
8 556
Senast: Myelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV