Sv: Förslag: Ta bort en av smileysarna
Och jag håller totalt med. Att få en :smirk: i ansiktet som svar på en fråga är inte roligt. Var med om att jag frågade efter en åsikt i en fråga nån gång, och fick: "vad fan tror du själv? :smirk: " som svar...... det kan jag inte tolka positivt på nåt sätt, hur jag än vänder och vrider på det.
Jag tål den inte. KAN inte tycka om den.
Gillar jag däremot Så bra att ha, både som tack-smiley och annat.
Jag håller med dig och Silverstol med tillägget att jag HATAR den smileyn, den är vedervärdigt spydig och nedlåtande enligt mig när den används i en text och den används dessutom ofta i texterna utan att folk fattar vad smirk betyder.
Jag uppfattar tex denna text som uppnosig och nedlåtande:
- Ja men det var ju just det jag skrev :smirk:
Medans denna är mera positiv:
- Ja men det var ju just det jag skrev
Den första texten kan jag inte tolka som positiv oavsett hur många ggr jag läser den medans den nedre är positiv just pga en smiley som är glad och inte en som är hånflinande.
Och jag håller totalt med. Att få en :smirk: i ansiktet som svar på en fråga är inte roligt. Var med om att jag frågade efter en åsikt i en fråga nån gång, och fick: "vad fan tror du själv? :smirk: " som svar...... det kan jag inte tolka positivt på nåt sätt, hur jag än vänder och vrider på det.
Jag tål den inte. KAN inte tycka om den.
Gillar jag däremot Så bra att ha, både som tack-smiley och annat.