Förslag på sysselsättning för innekatter?

L

lindapalm

Hej hej,

Jag har två missar som är inne, och jag undrar om någon har några bra tips på saker man kan sysselsätta dem med!
De har leksaker som de använder ibland, och jag försöker leka aktivt med dem så mycket jag kan, men fler förslag är väldigt välkomna!
Tips?!

Tack på förhand!

// Linda

Sv: Förslag på sysselsättning för innekatter?

Köp en sån där boll med ett litet hål i som man stoppar godis i. Det ger bra träning även för huvudet. Klickerträning har jag också kört med, men bara enklare övningar som lyfta på tassen, slicka på tassen osv.

Köp leksaker med kattmynta i! Min tjockis blev helt galen i dem & man kan få sitta & kasta tills man har mjölksyra i båda armarna!:D Han fullkomligen älskar den & springer runt med den i munnen & morrar när vi inte kastar!:love:

Sen tänkte jag bygga ett stort klätterträd, eller det får liksom bli en stolpe rakt upp med en hylla vid toppen så får han ta i & klättra lite!:banana:

Givetvis brukar katterna själva motionera med varandra och busa. Den ena älskar att leka kull med brottning med oss människor & gör det utan klor & tänder!:love:

Lite tips bara! Lycka till!:bump:

Mina är fullkomligt galna i ett kartonghus (ett litet reklamhus från fodertillv, kanske fler som har sådana?) som vi fick alldeles gratis.
De jagar varandra in och ut, in och ut... Inte har de tröttnat på huset heller.
Jaja, det är ju inte lika vackert som då vi fick det men det är en annan historia... :rofl:

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 020
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Bison
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 606
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 565
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama