Förslag på svala skydd

Lady_D

Trådstartare
Då min häst har fått stora överben så har min vetrinär rekomenderat att han alltid ska ha skydd fram i hagen och vid ridning. Men jag har problem att hitta skydd som han inte får värmeutslag och rasp av. Har ni några förslag på välventilerade skydd. :bow:

Sv: Förslag på svala skydd

Hööks hade några för nåt år sedan som var ett gumminät med en vanlig förstärkning på insidan...väldigt luftiga du kan ju kolla om de har dem fortfarande....hoppas du förstog hur jag menade....

Sv: Förslag på svala skydd

Som sagt, Hööks har ett par skydd med ventilation. Kostar 185:- för framskydden, finns i storlekarna S, M och L. Detta borde förmodligen motsvara, ponny, cob och full skulle jag tro?

De ser i alla fall ut så här:

610360.jpg

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
437
Senast: sweep
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 619
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka