Förslag på namn?

Sasse

Trådstartare
Jag kommer få hem min katt nästa vecka, men har ännu inte kommit på nåt bra namn även om jag fått fundera i flera veckor. Min mamma döpte honom relativt snabbt till "Bosse", men jag tycker det är så fult! Dessutom får jag upp en fin bild av en medelålders, överviktig man med glasögon och flint :angel: Det känns inte riktigt passande.

Jag vill jättegärna ha ett namn som passar hans busiga personlighet.., jag är dock ganska kräsen så jag vill inte ha något "människonamn" eller något vanligt kattnamn, som Turbo t.ex. I övrigt är jag öppen för alla förslag. Så jag undrar helt enkelt om ni kära bukare har något tips på något coolt/ovanligt namn som refererar till bus? På valfritt språk (det behöver inte alls vara svenska eller engelska).

Tack på förhand :)

Sv: Förslag på namn?

Ja, "Bosse" har om inte annat blivit så vanligt så det finns nog roligare namn att hitta. Har du sökt på namnsidor så som:
http://www.20000-names.com/ ?

Kan man få veta vad han har för färg och hur han ser ut:bump: ?

Låter "Bosse-Bus" också får gubbigt? Jag har för mig att barnsagofiguren Sune har en kompis som heter så(....?:confused:).

Har du ingen idol du kan döpa honom efter(Mick Jagger t.ex?)? Favoritsagofigur(Emil?Mio?Artax?Aragon?etc)? Eller seriefigur så som min oersonliga favorit: Zeke?

Kolla även kryddhyllor- där kan man hitta mycket som passar så som Cayenne och Tabasco.

Tack för ditt svar!

Jag har sökt på namnsidor, dock så har jag inte gått igenom den sidan du länkade så det kanske finns något bra namn där.

Och ja, Bosse känns lite lagom vanligt och tråkigt. Tyvärr tycker jag inte heller att "Bosse Bus" är något att hurra för, kanske för att det fortfarande innehåller ordet "Bosse" :p

Sago- och seriefigurer har jag faktiskt inte gått igenom än, tyvärr så har jag ingen favorit så det blir till att ägna igenom hela listan med alla dessa figurer under helgen. Idol har jag dock - Johnny Depp, jag tror dock jag hade sett lagom röd ut om kinderna varje gång jag varit tvungen att säga det namnet :p

Här är en bild på honom:
IMG_0743.jpg

Lite ljusare päls kommer han få, men annars är han grå från topp till tå. Väldigt busig är han också, det är nog en av hans större egenheter, så därför vill jag gärna ha ett namn som beskriver hans busiga personlighet, eller kanske en serie-/sago-/filmkaraktär som har ett litet busigt sätt.

Usch det är så svårt med namn! Jag tackar iaf för dina förslag och kommer överväga under helgen om något passar honom speciellt :)

Ett namn från en Johnny rulle: (Hector) Barbossa!
(Pirates of the Caribbean) så kan du tänka lite på Mr Depp.....

När du sa att han var busig kom jag att tänka på Dennis. Du vet seriefiguren Dennis som är busig.
Mycket söt kisse btw! :love:

Du skrev visserligen att du inte var så mycket för människonamn, men Emil hade väl annat varit perfekt?

Tack så mycket för alla svar!

Emil och Dennis gillar jag speciellt, då jag känner väl till karaktärerna och de passar min lilla misse :love: Att ta något namn från en Johnny Depp-rulle är också frestande.

Har dock en liten fråga till; en vän sa till mig att katter reagerar för s-ljud och att det skulle vara bra om jag väljer ett namn med ett sådant i. Någon som hört det förut? Är det sant eller kvittar det helt vilket namn man tar?

Annars får jag nog ta och fundera en del över helgen, det är så svårt med namn! :angel:

Jo.. det är väl därför man kallar på dem med kisssse ksssssss...typ.

Våra katter har alltid lyssnat på kissen.. nuvarande katter heter Katzor (katsssor) och Sixten.

Fast vår gamla katt lyssnade rätt bra på "räkan" så... :angel:

Mina katthems kissar lyssnade till tossan, bubelibup och maaaaamma ...

nakal (busig på malaysiska)
pazzo ( tokigpå ital)
picchiatello (tokig på ital)

Ha,ha,ha! Busifer var ett fantastiskt förslag tycker jag!

Busifer :D

Nu har han äntligen kommit hem! Och oj, så mysig och trevlig han är! :love: Jag har än så länge inte sett så mycket av hans busiga sida, mestadels ligger han helt däckad på en sängkant och ibland trillar han ner :angel:

Han känns lite bortskämd också, varje gång han kommer till en dörröppning så skriker/jamar han, precis som om han vill ha hjälp att komma in i det andra rummet, för han kan absolut inte gå genom dörröppningen själv ;)

Han har ändrat sitt utseende lite, vissa partier är ljusare och andra (speciellt ansiktet) är betydligt mörkare.

Här kommer ett par bilder på glinet :love:

IMG_0923.jpg

IMG_0930.jpg

IMG_0937.jpg

Jaa, han är underbart söt! :love:

Fast en liten sömntuta. Sist jag såg honom för 1½ timme sen så låg han och sov på köksstolen ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • tämja halvvuxna katter

Hästrelaterat

Tillbaka