Skogstrollet
Trådstartare
Vi har total och fullständig insyn på ena sidan huset plus att varenda ord man säger när man då sitter på altanen där hörs över hela kvarterat. Jag börjar tröttna på att grannen (skit)ungar kommenterar, härmar och retas när jag pratar med mina hundar på min tomt...
Vi vill ha en häck där.
Önskemål är en häck som är "tät" även vintertid. Helst inga barrväxter. Jorden är leeeeerig och häcken hamnar i syd-öst om huset med hyfsat mycket sol. Önskad höjd ca 1,5m men gärna inte allt för bred/buskig.
Stor bonus är om det är härliga färger eller en väldoftande häck så att den blir lite trevlig också utöver praktisk. Trädgården är i övrigt lummig och med mycket insekter och småfåglar, väldigt mycket blommor.
Tips? Gärna även lästips, böcker och hemsidor med bra sökfunktioner.
Vi vill ha en häck där.
Önskemål är en häck som är "tät" även vintertid. Helst inga barrväxter. Jorden är leeeeerig och häcken hamnar i syd-öst om huset med hyfsat mycket sol. Önskad höjd ca 1,5m men gärna inte allt för bred/buskig.
Stor bonus är om det är härliga färger eller en väldoftande häck så att den blir lite trevlig också utöver praktisk. Trädgården är i övrigt lummig och med mycket insekter och småfåglar, väldigt mycket blommor.
Tips? Gärna även lästips, böcker och hemsidor med bra sökfunktioner.