Kattennizze
Trådstartare
Är det någon här som är allergisk mot både gluten, mjölk, ägg och nötter? Vad brukar ni baka för gott till fika? Skulle vara ytterst tacksam för tips!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det någon här som är allergisk mot både gluten, mjölk, ägg och nötter? Vad brukar ni baka för gott till fika? Skulle vara ytterst tacksam för tips!
Finns det mjölkfri färskost?
Min bror är nötallergiker och har varit påväg att dö av jordnötter så det skulle jag skippa. Under lång tid vågade min mor inte ge honom grönsaker från baljväxter heller...Glass på frusna bananer med någon soja/ kokos annan valfri ickemjölk. Gott med lite jordnötssmör ( som inte är en nöt utan en baljväxt som alla vet)
kanderade bär är ett annat förslag eller frukt gele kuber
Kladdkaka? Går att göra utan ägg och det andra är ju bara att byta ut mot allergifria alternativÄr det någon här som är allergisk mot både gluten, mjölk, ägg och nötter? Vad brukar ni baka för gott till fika? Skulle vara ytterst tacksam för tips!
Kladdkaka? Går att göra utan ägg och det andra är ju bara att byta ut mot allergifria alternativ
Min bror är äggallergiker så gör nästan bara äggfria kladdkakor, jag följer recept på internet men står det ca 12-15 min i ugnen så tar jag ut på kanske 11 min och sen låter vila en stund med folie! Du kanske får ha i lite extra margarin? Vegansk sockerkaka är också gott! Men vet att glutenmjölen brukar kräva lite extra vätska/fett enligt en glutenvän!Har du något bra recept på kladdkaka utan ägg? Provade en gång och det blev som knäck så jag skulle behöva något mer beprövat recept.
Philadelphia ska göre en laktosfri
Då är den inte mjölkfri!
Det är viktigt att skilja på mjölksocker som är Laktos och Mjölkprotein =inget från kons spenar.
Laktos är mjölksocker men det är fortfarande mjölkprotein i produkten.
Mvh
Pudlan
Det finns en ersättning för ägg när man skall baka. En län som kanske kan hjälpa lite. http://www.recepten.se/artiklar/aegg_allergi.html
Mvh
pudlan