Fungerar verkligen kokos för nötallergiker?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kokosnöt är ingen nöt i den bemärkelsen utan en fröväxt (precis som jordnöt inte är en "nöt" utan en baljväxt)Fungerar verkligen kokos för nötallergiker?
Många recept går att göra äggg- och mjölk(protein)-fria genom att använda soya/havremjölk.
Nötter är ju relativt lätt att utesluta. MEN det är två helt olika saker att vara allergisk mot nötter eller mot jordnötter. De allergierna har överhuvudtaget inte med varandra att göra, så kolla med personen ifråga vilket av det som gäller!
(Kokos är inte heller någon nöt utan funkar utmärkt för nötallergiker)
Jag skulle nog antingen göra bullar på mjölkfritt margarin och glutenfritt mjöl (skippa att pensla med ägg, det funkar utmärkt ändå)
Eller typ banankaka, en sockerkaka utan ägg (med glutenfritt mjöl och mjölkfritt margarin då såklart) där bananen förhindrar att det blir torrt.
Och baka inte med No Egg, det blir sällan bra...
Annars, kanske typ fruktsallad? Är gott och väldigt enkelt att göra allergivänligt
Hade jag ingen aning om, känner ingen som är mjölk allergiker utan bara personer som är laktos intolerant.Stor skillnad på laktos och mjölkfri (Ang att vissa gör laktosfria produkter nu).
2 ggr har min dotter gått på kalas och fått sk mjölkfritt men var bara laktosfritt.
Hade jag ingen aning om, känner ingen som är mjölk allergiker utan bara personer som är laktos intolerant.
Är det någon här som är allergisk mot både gluten, mjölk, ägg och nötter? Vad brukar ni baka för gott till fika? Skulle vara ytterst tacksam för tips!
Fruktsallad med mjölkfri glass till.
Lätt som en plätt
Tofuline glass
Om den inte faller på att den innehåller ägg?
I så fall: mjökfri grädde.
Är det någon här som är allergisk mot både gluten, mjölk, ägg och nötter? Vad brukar ni baka för gott till fika? Skulle vara ytterst tacksam för tips!
Definitivt inga ägg, den är vegansk.Om den inte faller på att den innehåller ägg?
I så fall: mjökfri grädde.