förslag: gör ett ridtravarforum

cili

Trådstartare
när man skriver en tråd om ridtravare på gnägg så blir den fort full av "köp dig en riktig häst istället" och liknande kommentarer,
så kan du inte göra ett forum för oss som har ridtravare och vill ha tips om hur andra med just ridtravare har gjort när dom tränat in vissa moment m.m. (eftersom det ofta är stor skillnad på travare som gått på trav och ridhästar av halvblodstyp) kan hålla hus?
det känns som om tävlingsforumen inte passar för sånna diskussioner och det hör ju inte heller riktigt till grundutbildning

Sv: förslag: gör ett ridtravarforum

ja det vore bra att ha! inte för att det är problem med min, eller någonsin har varit några "travar" problem. Hon är mer som ett fullblod, fast hon har gått på travet, men hon vill bara galoppera istället:) har nästan problem med att få henne att gå i trav:) men det skulle vara kul med ett ställe som man kan diskutera framgångar och annat med just ridtravare! och det skulle vara kul att kunna hjälpa andra med problem som man själv har stött på tillexempel:)

men vad gör det för skillnad när dom som skriver så ändå kan gå in och svara i dom trådarna?
gör ett eget forum om du vill att man bara ska prata om ridtravare

när man skriver en tråd om ridtravare på gnägg så blir den fort full av "köp dig en riktig häst istället" och liknande kommentarer,
Verkar mycket märkligt att ni måste ta så mycket skit. Först så klagar man på att travare slaktas/avlivas bara för att deras travkarriär är över. Då försöker ägarna istället att ge hästarna ett annat liv tex som ridtravare. Då är inte det heller bra eftersom ni då blir påhoppade om att köpa er en "riktig häst". :mad:

tycker att det verkar vara en mycket bra idé, ridtravare är ju annorlunda att rida in och träna, speciellt eftersom att en del har löphuvudet kvar.. det komemr juh ofta upp trådare som bara rör träning av ridtravare så..

jag röstar JA till ett ridtravarforum!

min häst har aldrig gått på travet. pappa köpte honom som tvååring, med planen att jag skulle använda honom som hobbyridhäst.
så den gubben gick inte

som qodrofenia sa så har frågan varit uppe tidigare, och har för mig att Gunnar svarade att Grundutbildning var rätt forum för oss som rider ridtravare! :)

Jag håller faktiskt med, Grundutbildning (är det ju faktiskt, inom ridning, även om det inte är en unghäst det handlar om) är grundutbildning oavsett häst, ålder eller inriktning...

Sen finns det ju faktiskt ett annat forum för Ridtravare på nätet, där man kan vara om man vill slippa påhopp, något jag faktiskt sett väldigt lite av på sista tiden..?

*kl*

Dessutom, gör inte det bara glipan större? Om man väljer att dela på ridtravare och "riktiga hästar" gör inte det saken värre?

Borde inte fjordingar få ett eget forum, eller kallblod "för dom är ju så sega".

Nä, ett eget forum hjälper nog bara till att göra saken värre.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla Bukefalister! Jag befinner mig, enligt mig, i en svår situation just nu och jag vet inte riktigt om jag ska ta höger eller...
Svar
17
· Visningar
2 783
Senast: Maoam
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 261
Ridning Jag har varit ägare till en 13 årig travare nu två månader. Försöker göra henne till en ridhäst. Det har gått dåligt måste jag säga. Hon...
2
Svar
34
· Visningar
4 332
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn *Ursäkta att det blir så långt* Först vill jag skriva, för er som har missat det, att vi har fruktansvärt dålig kommunikation, så att...
Svar
10
· Visningar
5 649
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama