försent!?

F

favvo_tjejen

Är det försent att köra in ett 12-årigt sto? och vad kostar det osv!?

försent är det väl aldrig, om man bara har tiden och viljan så tror jag att man kan klara av allt. ;)
vad det kommer att kosta beror på. man kan ju göra det själv (om man har kunskapen) och då är det väl billigt ;) Man kanske har någon kompis som kan hjälpa en, då blir det säkert oxå billigt.
Sen kan man ju alltid få hjälp av instruktör, men då kostar det desto mera :crazy:

Lycka till :)

//Linda :bump:

Vi körde in vårt sto när hon var 12 år. Det gick jättebra. Vi tog hjälp av en kunnig person i närheten. Först fick vi hjälp med tömkörning och så tränade vi det själva ett tag, sedan tog vi hjälp att släpa två gånger och så hjälp med vagnen två gånger. Sedan började vi träna körningen själva. Vår häst är visserligen lugn men det behövdes mindre hjälp än vad jag trodde från början.

Försent är det inte. Jag vet inte hur mycket det kostar att skicka iväg en häst på inkörning. För jag kör in mina själv.:)

Vi kör in hästar och ponnyer av alla raser och åldrar. Det är mycket sällan som vi avråder någon för att köra in sin häst. För priser se nedan. Då ingår stallplats, foder och strö.
Då tillhanda håller vi all utrustning och ägaren får ordentlig undervisning under inkörningsperioden för att sen kunna köra sin häst på ett säkert sätt. Om hästen sen står inom 1h bilväg ifrån oss så åker vi även hem och hjälper till första gångn som ägaren skall köra själv. Om hästen kommer långt ifrån så vill vi att ägaren kommer och är med minst två dagar innan vi skickar hem hästen.
A-ponny 3500kr
B-C ponny 4000kr
D ponny 4500kr
Häst 5000kr
Priserna inkl moms.
/M

Liknande trådar

Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
822
Övr. Barn Letar skor till både 12 åriga sonen och 5 åriga dottern och tycker inte jag hittar någonting. Vad ska vi ha 😄😄
Svar
13
· Visningar
607
Senast: Waco
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 214
Senast: Derivata
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
337
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark