försäkringskassan...

tinissen

Trådstartare
är det bara mig de har kört över och struntat i mina begäran totalt? eller är det fler som inte får sin fp som de ska?? de har "gjort lite som de vill" i två månader nu....:confused::mad:

Sv: försäkringskassan...

Vad menar du mer exakt ? Handläggningstiden är högst 30 dagar, alltså får dom ha så länge på sig att se över ditt ärende. Men man får ju inte pengar bara för 30 dagar gått exakt, du måste ju vänta på utbetalningsdatumet. Och ibland kan ju detta ha passerat med några dagar när ärendet är klart..och då är det bara att vänta tills nästa utbetalning.

jag har fått vänta 6 veckor på mina utbetalningar. Jag har hun fått pengar vid "utbetalningsdagar" utan jag har fått pengar när som helst i månaden.

Fast menar du föräldrapenning och inte tillfällig föräldrapenning ? TF föräldrapenning får man ju så fort ärendet är klart, dvs när som helst i månaden.

Här har det gått snart 4 månader sedan jag ansökte om fp..Tur mannen kan försörja mig och bebisen, annars hade vi fått sitta utanför Åhlens och tigga vid det här laget.

jag begärde fp redan 22a januari för 1feb-22april, i februari var det inget strul, i mars strulade utbetalningen fick endast 4 dagar istället för 16 dagar, skulle få det felande antal dagar utbetald denna utbetalningen + dagar för denna månaden, detta beskedet fick jag den 25e mars. nu är det 26 april och utbetalningen skulle ske idag, ingenting har hänt, det står bara status: pågående ärende. ingenting under mina utbetalningar och jag får inget svar från försäkringskassan om varför det har blivit såhär...

jag får inget svar från försäkringskassan om varför det har blivit såhär...

Men alltså, nåt svar måste du väl fått ? Dom kan ju inte bara vara tysta i telefonen ? Eller säger dom ingen aning och rycker på axlarna ?

telefonkön har jag inte haft tid att sitta i, fick hoppa in akut o jobba igår, har mailat dem och tidigare alltid fått svar inom 2h.. men denna gången verkar de inte ha några ambitioner över att svara sina "kunder" snabbt.. har inte fått något svar ännu så länge idag.... ska åka in till deras kontor imorgon när jag har lite tid över.

Att åka in till kontoret kan jag rekommendera, de jag stött på har varit väldigt hjälpsamma, jag har lämnat in kompletterande papper i 3 omgångar. Varje gång tar det 40 dagar för fk att komma på att det behövs mer uppgifter, får då ett hotbrev att om jag inte skickar in dem (kan vara arbetsintyg för 5 år tillbax, från olika ställen som man inte fixar fram på ett kick) bums så sätter de mig automatiskt på noll. Efter nära 3 mån fick jag ett brev där det stod att det kan ta mer än 30 dagar att utreda ett ärende, yeah right , det har jag kommit på alldeles själv...Det är tur vi har höga skatter i Sverige så vi kan betala löner till dessa pappersvändare.

Mynta2, tack, jag börjar överväga att anmäla dem, faktiskt..

ja jag har haft kontakt med kontoret tidigare och där är de ok och gör så gott de kan, men detta jäkla internetsystem som bara strular gör att man drar dem alla över en kant....

japps, håller med.

som om det inte är nog med mitt 4-månadersstrul har inte pappan heller fått någon ersättning för de där 10 första dagarna. HAn ansökte på nätet när bebisen var några dagar gammal, men ansökan "försvann". Så han var inne för 1 1/2 månade sedan, gjorde då ny ansökan. Inget hände. Var nu inne igen och då kräver de en skriftlig förklaring till varför han ansökte så sent. Vi förklarade det där med internetansökan som försvann osv.. Helst ska man tydligen kasta sig på luren och ringa fk innan navelsträngen är klippt.

De håller sjukt på sina regler, som kan vara totalt meningslösa...Men själva kan de tydligen såsa runt i månadsvis.

ja de är en speciell skara de där m¨nniskorna på fk....:confused:

min mans kusin fick förklara sig när han inte anmälde sina 10 dagar fören typ dagen efter födsel:mad: typ det är ju självklart att det första man tänker på är föräkringskassan:angel::mad:

Min kompis fick barn i mitten av februari. De har ännu inte börjat betala ut till henne... Det var ett svårt fall eftersom hon haft eget företag så de vet inte hur mycket hon är berättigad till. Jag tycker att de kanske kan kontakta någon som vet så hon kan få pengar hon också *suck*

Nu har det snart gått 5 månader sedan första kontakten med fk om föräldrapenning. Inget har hänt. Senaste kontakten var för ca 5 v sedan när jag gick till kontoret och lämnade in kompletterande handlingar. Jag fick då löftet att eftersom det tagit sådan lång tid skulle jag snarast bli uppringd av handläggaren.

Jag skulle vilja anmäla dem. Men jag har svårt att komma ihåg exakta datum när jag t ex haft telefonkontakt osv med dem. Undrar om man kan få en utskrift på alla händelser i mitt ärende? Breven från dem har jag ju kvar.

Vad vinner man på att anmäla dem? Jag har inte haft någon inkomst sedan december och har nu fått börja jobba nätter och helger när mannen kan passa bebisen. Trist att inte ha några pengar alls att röra sig med:(

och för mig strular de oxå fortfarande... ifrågasatte varför jag inte fick fp och efter hon läst begäran o insett att de ade gjort fel betalde de ut, dock ett antal dagar gripet ur luften och inte det jag hade begärt... så har tröttnat totalt på dem nu... blev även uppringd och informerad om att jag fått min havandeskapspenning beviljad och skulle få ett papper som skulle fyllas i o skickas in men inget papper har dykt upp ännu...:confused:

Gjorde mig just klar för att stega iväg till FK med min argaste min, då det gått 5 månader sedan jag anmälde om fp. Jag har tänkt anmäla dem för den långa handläggingstiden.
Just då ringer det, och det är en kvinna från fk som medddelar att nuuuu så har hon räknat och räknat och äntligen fått fram en summa så hon kan beräkna min SGI.
Nu verkar det som hon verkligen har försökt att få fram bästa möjliga lösning för mig, så jag orkar inte JO-anmäla, troligtvis var det den första handläggaren som segade mest. Dessutom var denna kvinna sjukt trevlig.
Men 5 månader, jisses. Undrar hur handläggarna hade tyckt det var att få sin lön indragen i 5 månader....

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 292
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 320
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 517
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar