Försäkringsfundering, när man skickar in faktura och blanketter

Ainon

Trådstartare
Foderhästen är försäkrad i folksam.

Ska ta och skicka in fakturan från veterinären (kopia är ok va?) samt den blankett de på hemsidan står ska skickas in.

Men vad ska man skriva på blanketten?
Kan jag skriva mina uppgifter eller är det ägarens uppgifter som ska skrivas in ? (det är jag som betalar veterinären)

Sen står det något om veterinären i ett fält (tillägg: Det är en sida där det står "veterinärintyg" som huvudrubrik), krävs det någon underskrift och/eller förklaring från veterinären på blanketten?

Skulle ringa men hann inte och antar att de inte har öppet imorrn, behöver få tillbaka pengarna så snart som möjligt, då ekonomin är skral..

Senast ändrad:
Sv: Försäkringsfundering, när man skickar in faktura och blanketter

Du ska skriva den som är försäkringstagare. Dvs den som är tecknad på försäkringen.

På Folksams sida står det hur man fyller i, bla står detta: Veterinärintyg ska alltid insändas. På den blanketten står längst ned: Veterinärens underskrift och stämpel. Så ja, veterinären ska skriva under.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Så var det dags igen då. Jag får en påminnelse från ett av alla våra fraktbolag (på företaget), som kommit bort i posten eller mail. På...
Svar
5
· Visningar
1 188
Äldre Okej, rörig historia (som kanske borde ligga på hästforumet någonstans egentligen? Moderator får gärna flytta isåfall!) men hang in...
Svar
19
· Visningar
2 704
Senast: Lobelia
·
Hästvård Detta är en djungel för mig, mina hästar har alltid varit så friska. Men nu står jag här med häst som blivit behandlad på klinik. Där...
Svar
5
· Visningar
1 072
Senast: Waco
·
Ekonomi & Juridik Jag har varit till kliniken med min foderhäst som inte kändes bra. Nu ska jag göra en skadeanmälan till Agria men är osäker på hur jag...
Svar
10
· Visningar
1 945

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar