Försäkring

M

MaddeLen

Får hem en till kattunge om några veckor och då är det dags att ge sig ut i försäkringsdjungeln igen.

Vår tidigare katt är har en kattungeförsäkring som gäller ett halvår till sen blir det till att sätta sig in i det hela på riktigt.

Det jag nu undrar över är vad man egentligen behöver för försäkring. Livförsäkring? Veterinärförsäkring? Och hur stora summor ska man försäkra i?

Vad är "normalt" och en vettig summa om det skulle hända något?

Båda katterna är raskatter och kommer vara innekatter.

Tacksam för svar!

/Madde

Sv: Försäkring

Livförsäkringen är ju frivillig, vill man ha den så bruka man sätta kattens köpevärde. Dvs köpte du den för 6000:- så försäkra den för 6000:- .
Jag har Agrias värsting, 60.000:- i vetvård, 5000:- i liv samt lägsta självriskerna. Kostar drygt 1350 kr/år och katt. Sen har If t.ex en fast självrisk på 2500:- , inget tillkommer över den. Dock har dom ju då ett lägre ersättninsgtak så det är en prioriteringsfråga.
Jättesvårt att råda, man får läsa på vad dom ersätter och vilket pris man vill ge samt ha ut och sen jämföra.

Sv: Försäkring

Jag har lika dan försäkring som MissFideli men ingen liv på mina. Jag ville ha den högsta veterinärvården för OM det händer något så blir det dyrt fort och jag vill inte hamna i sitsen att jag måste ta ett beslut av ekonomiska skäl.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
568
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 355
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 385
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar