Försäkring på katt

Soffan74

Trådstartare
Jag har mina 2 katter försäkrade i Agria. De är 5 och 12 år
Funderar nu på att byta Fb på dem.
Kan man göra det på äldre katter? Vet bara hur det funkar på Häst.
Har även hunden i Agria

Jag har mina 2 katter försäkrade i Agria. De är 5 och 12 år
Funderar nu på att byta Fb på dem.
Kan man göra det på äldre katter? Vet bara hur det funkar på Häst.
Har även hunden i Agria

Femåringen kan du göra det med, tolvåringen är för gammal. Se bara upp med att de aldrig varit sjuka, förutom kanske en stukad tass annars får du reservationer. FB är extremt förtjusta i reservationer.

Femåringen kan du göra det med, tolvåringen är för gammal. Se bara upp med att de aldrig varit sjuka, förutom kanske en stukad tass annars får du reservationer. FB är extremt förtjusta i reservationer.
5åringen har varit sjuk en gång, för evigheter sedan. När han var ungkatt

fick ingen riktig diagnos då, han spydde och hade diarrér. Vetten trodde att det var pga han ätit någon giftig växt. Gick över med några omgångar "dropp" och skonkost

Hmm, jag skulle nog kolla noga innan jag bytte då, annars är det risk att du får restriktioner på magproblematik, tex om han börjar kräkas osv. Dropp låter relativt dyrt så jobbigt om det händer och du inte får ersättning. Kolla också att det nya FB inte sänker veterinärkostnaden när katten blir äldre, jag vet att vissa gör det.

Hmm, jag skulle nog kolla noga innan jag bytte då, annars är det risk att du får restriktioner på magproblematik, tex om han börjar kräkas osv. Dropp låter relativt dyrt så jobbigt om det händer och du inte får ersättning. Kolla också att det nya FB inte sänker veterinärkostnaden när katten blir äldre, jag vet att vissa gör det.
han fick inte dropp, utan insprutat vätska under huden, typ 3 gg
Har inte haft några problem med magen eller något annat sedan dess
Så inga reservationer alls. Så nu har jag bytt FB på honom.
Gammelkatten och hunden (12 år) får vara kvar i samma FB, eftersom de är för gamla för att byta på

Skönt att du slapp reservationer. Jag fick det när jag bytte bolag på min katt. Han hade fått metacam en gång för massor med år sedan mot misstänkt urinvägsinfektion så har reservationer på allt som har med njurar och urinvägar bara pga det. Som tur är så har han inte haft några problem med nåt alls efter det förutom tänderna, som ändå inte går på försäkringen, och nu är han såpass gammal att det ändå inte är aktuellt med för krävande behandling om han skulle få njurproblem.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har idag försäkringar till mina katter som täcker veterinär med upp till 60 000 kronor. Det är mellan försäkringen på den här sidan...
2
Svar
30
· Visningar
1 707
Senast: kma
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV