Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min äldsta häst är 9år så det var mer en generell frågeställning efter att ha pratat med en annan hästbekantFör att veta vilket bolag som passar just dig och din häst så får du läsa villkoren.
Men är hästen oförsäkrad idag?
Annars hade jag inte bytt bolag eftersom man enligt min erfarenhet vill ha så lång obruten försäkring som möjligt.
Här finns lite information:
https://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/fraga-hur-den-ar-forsakrad-nar.htm
Jag har mina i Agria, en fyller 19 och en 16 i år.
Ja, livvärdet sänks varje år.
Jag frågade om avgiften för livförsäkringen nyligen, och för mig blev det rätt liten skillnad på att ta bort livförsäkring och bara ha veterinärvård avgiftsmässigt, så jag behöll livförsäkringen.
Har samma upplevelse. De skador/sjukdomar jag haft genom åren har det gått väldigt smidigt med skaderegleringen av.Har Agria. Gamlingen blir 21 i år. 20' livvärde och 60 000 vetvård har jag för mig att vi har. A1.
Är nöjd. Var ju in för en vecka sen på hältutredning och fick ersättning utan knussel. Så hittills har jag faktiskt gått plus på hans försäkring.
Min var veteranförsäkrad (dvs begränsad veterinärvård, täcker väl typ sårskador, kolik och frakturer men absolut ingenting annat) från att han var 17 (efter en miss med försäkringen ett år, jag höll på att flytta, missade en faktura, och när jag försökte nyteckna tre dagar efter att försäkringen avslutats fick jag inte A1-försäkra honom pga åldern).Ni med äldre hästar, från 15år och uppåt, vad har ni för försäkring på dem? Och vilket bolag? Eller är de oförsäkrade? Vad jag har kunnat läsa mig till så sänks livvärdet sakta men säkert med åren oavsett vilket försäkringsbolag det gäller.
Dela gärna med er
Tack för svar.Jag har IF på ena. Han har haft den sen han låg i mammas mage så den ändrar jag inte. (Han är 19)
Ena stoet har jag skaffat Agria begränsad veterinärvård (pga ålder kunde jag inte skaffa annat). Hon är 20.
Och den sista har ingen försäkring (har henne på foder och ägarna är inte intresserade av att ha henne försäkrad)
Om din häst är oförsäkrad nu så är det inte säkert du kan få livförsäkring på den. Men det sänks rätt rejält varje år från dom är 15-16.
Kan nämna att jag aldrig en enda gång utnyttjade försäkringen på den hästen.. Jag hade honom i sexton år ändå.På min förra så sänktes livdelen from 16 års ålder och hann försvinna.
Men efterhand borde jag ju såklart tagit bort livdelen direkt. Nu har det en billig häst så han kostade inte så mycket ändå varje månad.
Veterinärdelen hade jag ju kvar som vanligt hela tiden.