Försäkring när?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Sannis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 268
S

Sannis

När gäller försäkringen egentligen? jag betalar varje månad men vad täcker den?
Ska dra ut mjölktänderna på min hund i dag det täcker inte försäkringen:confused:

Sv: Försäkring när?

Det beror lite på vilket bolag du har, men oftast täcker inte försäkringen förebyggande åtgärder. Men om veterinären kan motivera varför det ska göras, om hunden är sjuk pga av det så kan de täcka.

Ska själv idag operera bort en knöl från min hunds öra, det täcker försäkringen.

okej tack. tycker jag att min tanop bort täcka men nej nej. Han har nämligen dubbel tandrad då inte mjölktänderna lossnat men vetrinären sa att det inte var så dyrt. hur mycket det är vet jag inte.

När du tecknade din försäkring så fick du väl försäkringsvillkor hemskickad ? Där står ju vad som gäller/inte gäller. Många försäkringsbolag har även villkorena utlagda på sina hemsidor som man kan hämta hem.

kostar inte så mkt att dra tänder nej.... jag tror jag betalade 1800 kr sist för några tänder och tandskrapning/sanering..... :)

Jag antar det inte ingår för att det räknas som normalt och vanligt... speciellt hos små raser, vad har du för ras?

Läs alltid det finstilta i försäkringshandlingen.

Agrias försäkring Plus Extra är den enda försäkring som täcker upp om man är tvungen att dra ut mjölktänderna vad jag vet, själv har jag Folksam... + en buffert

Var och drog ur tänderna idag det vart 1660:-
Nu förstår jag varför inte försäkringen gällde men jag hade tänkt mig att det skulle gå på 3000:- Men nu kom jag undan billigt och hunden mår bra.

Nej tyvärr så harjag inte läst dom. Eftersom mamma har försäkring på sina hundar så är det även hon som står på min försäkring då det blir billigare för mig.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 280
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 076
Senast: inverterad
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
759
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka