Försäkring gammal hund?

SusanF

Trådstartare
För ett tag sedan tog jag över en lite äldre pitbull tik från en ägare som inte kunde/ville ha henne kvar. Informationen jag fick med henne var dålig och förra ägaren vägrar kommunicera med mig.

Nästan direkt efter jag fick henne åkte stackaren på en livmodersinflammation som slutade med akut (på helgen 🤦‍♀️) OP. Detta blev en rätt dyr historia för mig som inte har jobb, så vill gärna undvika något sådant igen.

Men mitt problem är att inget försäkringsbolag vill teckna ny försäkring pga hennes ålder, 8år. Så tänkte att någon här inne kanske har något tips på bolag som kan tänkas nyförsäkra en äldre dam?

För ett tag sedan tog jag över en lite äldre pitbull tik från en ägare som inte kunde/ville ha henne kvar. Informationen jag fick med henne var dålig och förra ägaren vägrar kommunicera med mig.

Nästan direkt efter jag fick henne åkte stackaren på en livmodersinflammation som slutade med akut (på helgen 🤦‍♀️) OP. Detta blev en rätt dyr historia för mig som inte har jobb, så vill gärna undvika något sådant igen.

Men mitt problem är att inget försäkringsbolag vill teckna ny försäkring pga hennes ålder, 8år. Så tänkte att någon här inne kanske har något tips på bolag som kan tänkas nyförsäkra en äldre dam?
Sveland är generösa. Olycksfall på alla äldre djur, och om man har ett veterinärintyg kan man även få ytterligare skydd.

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik opererades igår kl 15 för akut livmoderinflammarion. Den var tydligen nära att brista. Hon fick komma hem kl 20 igår. Igår... 2
Svar
37
· Visningar
4 447
Senast: Ratax
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 142
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 093
Senast: cewe
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde... 2
Svar
23
· Visningar
5 848
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka