Försäkra sto som fyllt 19 år...

lisahjelmgren

Trådstartare
Vill betäcka om mitt sto som nu är 18 år ung, alltså hinner hon fylla 19 år under nästa års betäckningssäsong. Hon är mkt vital för sin ålder men om jag har förstått rätt så försäkrar inte Agria fostret på en så gammal häst. Finns det andra bolag som gör det? Trots att stoet idag är försäkrat hos Agria...

Letar hingst nu och risken är väl att man fastnar för en som inte har levnadeföl avgift.

Om jag betäcker med en hingst med levandeföl avgift, finns det då möjlighet att hinna få fölet försäkrat från det att det fötts? Eller måste fölet bli utan försäkring i flera dagar?

Hur gör ni andra med lite äldre ston i avel?

Tacksam för info.!!

Sv: Försäkra sto som fyllt 19 år...

Tror att man kan fosterförsäkra hos folksam tom 20 år.

Sv: Försäkra sto som fyllt 19 år...

Men även om det står att fosterförsäkring ingår så måste ju hingstägaren få denna försäkring via ett bolag och då kvarstår väl problemet...

Ska ringa Folksam!

Liknande trådar

Avel Snart är nästa års betäckningssäsong här och det är dags att fundera över om man ska betäcka och i så fall vilka hingstar som kan vara...
22 23 24
Svar
474
· Visningar
50 379
Senast: insearchof
·
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 521
Senast: Marty
·
Avel hejsan allihopa☺️ Jag är helt ny inom det här med avel och skulle vilja ha lite hjälp . Jag har ett jätte fint sto på 155 cm i mkh hon...
Svar
5
· Visningar
1 720
Senast: Görel
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 372

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka