Försäkra föl

Om man har föl o foster försäkring gäller väl den tills fölet är 30 dgr? Så isf är väl huvudsaken att man försäkrar den innan dess?

Vi har foste&föl på våra ston och sen låter vi den övergå i en egen försäkring. Ibland gör vi det från två dagar men eftersom foster&föl gäller 30 dar så är det mest för att få ett högre värde som vi tecknar individuellt innan dess. Känns också bra att alltid ha en obruten försäkringsperiod så man slipper ev karens.

Hälsn Ann

Stuteri Stubbäng

Jag har mitt sto avelsförsäkrad & då ingår föl & fosterförs. i 30 dagar men jag försäkrade lillen vid två dagars ålder så ifall något händer behöver jag inte nalla på stoets förs.

Det är väl olika beroende på vilket försäkringsbolag man har. Jag har Agria och har fosterförsäkring och dag två kan man teckna en egen för fölet. Grattis förresten! :)

Kolla bara upp med försäkringsbolagen så fölet går på mammansförsäkring i 30 dagar. Endel försäkringsbolag har bara har 14 dagar.
Jag försäkrade min efter ca två veckor.

Mvh Wera

Jag har inte fosterförsäkran utan väljer att försäkra fölen från dag 2. Ponnyföl kostar inte så mkt att tillverka i språng o dyl.

Försäkrade fölis efter två dygn. Stoet är för gammalt för försäkring (21) vilket även innebär att hon är för gammal för fosterförsäkring. Men hingsten jag valt i år har levande föl-avgift, så det spelar ingen roll.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Hästvård Nån som har koll på hur premierna för arabhästar ligger i förhållande till andra raser? Halvblod är ju väldigt dyrt jmf med att tex...
Svar
9
· Visningar
604
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V