Förrymd hoppryttare!

Timsetim

Trådstartare
För att överhuvudtaget få sen en häst på TV så brukar jag rättså ofta titta på travsändningarna som går vid lunch. Riktigt intressant och framförallt när de gör "hemma-hos" reportage! :)

Jag blir helt begeistrad av alla prylar det finns inom travet, det verkar vara en hel vetenskap! ;)

Iaf, när jag då sitter där och äter min lunch, tittandes på kusarna som springer runt, så dyker det upp två frågor:

1. När blir man diskvalificerad efter galopp?
2. Vissa hästar har en rem som går tvärs över rumpan. Varför?

Så snälla hjälp en förrymd hoppryttare att få svar på dessa (för er) enkla saker inom travet! :bow:

/Timsetim

Sv: Förrymd hoppryttare!

För att överhuvudtaget få sen en häst på TV så brukar jag rättså ofta titta på travsändningarna som går vid lunch. Riktigt intressant och framförallt när de gör "hemma-hos" reportage! :)

Jag blir helt begeistrad av alla prylar det finns inom travet, det verkar vara en hel vetenskap! ;)

Iaf, när jag då sitter där och äter min lunch, tittandes på kusarna som springer runt, så dyker det upp två frågor:

1. När blir man diskvalificerad efter galopp?
2. Vissa hästar har en rem som går tvärs över rumpan. Varför?

Så snälla hjälp en förrymd hoppryttare att få svar på dessa (för er) enkla saker inom travet! :bow:

/Timsetim

1. När du galopperar över 100meter samt när du galopperar över 2ggr och när du galopperar på Upploppet...

2. Slagrem kallas det så att hästen inte kan sparka. (eller kan o kan... inte så hårt/högt)

Liknande trådar

C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 556
Senast: Guld
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Födda-24