Sv: Förnuft eller Jante?
Det var min första tanke när jag läste trådstarten också faktiskt, pessimist som jag är.
Men vad tusan, så kan man ju inte tänka! Visst vore det jättetrist om man slitit och sparat och kämpat för något och sedan bara blir besviken, men alternativet är väl ännu tristare. Ska man alltid tänka så kan man ju aldrig köpa en häst/bil/hus, skaffa barn eller något annat som man drömmer om eftersom det in värsta fall går fel. Sen är det såklart väldigt individuellt vad som är tillräckligt viktigt för att vara värt vilka risker och uppoffringar.
Det var min andra tanke.
Själv skulle jag inte lägga den summan på vare sig en bil eller en veckas semester, men väl på andra saker, och det är väl underbart om folk har möjlighet att uppfylla sina drömmar!
Jag hade inte gjort det.
Så mycket kan gå snett och jag hade grämt ihjäl mig ifall jag lagt 150.000 på en semester som tex regnade bort/jag blev magsjuk och sängliggandes eller dylikt.
Det var min första tanke när jag läste trådstarten också faktiskt, pessimist som jag är.
150.000 är inte mer än värdeminskningen för att sätta i nycklarna i en lite extremare bil, något som män gärna ägnar sig åt när vi har råd.
Det var min andra tanke.