Förminska foton bäst i Photoshop

N

ninni_

Vilket är bästa sättet? Har hört om thumbnails, och RGB-förminskning... Vilket är bäst??
 
Thumbnails är väl bra om du vill visa korten på en hemsida och att man sen ska kunna klicka på thumbnailsen för att få dom större.
Jag brukar använda mig att thumbnails + Spara för webben när jag ska "göra kort" som ska visas på webben. För de stora korten använder jag också Spara för webben. Då sparas de automatiskt med 72dpi som är det största som behövs för att se bra ut på skärmen.

Det beror alltså lite vad du vill göra med bilderna.
RGB-förminskning har jag inte hört talas om (tror jag).
 
jag förminskar under image size (tror ja det heter). beror ju på hur man vill förminska. vill man bara förminska själva storleken på filen får man ju spara den med sämre kvalitet.
photoshops filer är ju dessutom mycket större om man itne gör om dem till jpg.
 

Liknande trådar

Fritid Vad har ni för tips/rekommendationer för bästa spel för mobilen? Varför rekommenderar du just det spelet? Vad är det som gör det bra? :)...
2
Svar
34
· Visningar
1 597
Senast: nejlica
·
Äldre Min mobil börjar sjunga på sista versen och eftersom jag ogillat den från dag 1 så är det minst sagt lockande att byta nu... Men vad ska...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 684
Senast: Red_Chili
·
Bukefalos Snälla rara, finns det någon som kan tala om hur man lägger upp foton från en android mobil, Huawei i mitt fall.....
Svar
3
· Visningar
963
Senast: palle
·
IT & mobiler Har köpt ny mobil efter snart två år med min gamla. Inte självvalt utan den har gett upp. :meh: Kopplade mobilen med datorn och...
Svar
4
· Visningar
576
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp