M

Moej

Jag får inte till det där med formen för jag vet inte riktigt hur vi ska träna på det.
I början, ska man ge "helt långa tyglar" som eftergift då eller ska hon få gå med stöd?

Sv: Formen

Stöd - mer eller mindre - kan behövas mer eller mindre lång tid beroende på utbildningnivå, styrka, exteriör mm. mm. Hästen måste orka börja bära med bakdelen och och ha bra balans innan man går över till lång tygel. Sen är inte formen i sig nåt självändamål. Det är graden av samling som ger formen. Om du vill kan du läsa tråden "samling" här. Där kan du hitta en del...

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 598
Senast: Nepenthe
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
841
Senast: Fiorano
·
Mat Några år nu har jag velat göra egna praliner och i år tog jag äntligen tag i saken. Nu har jag 3 formar färdiga med pralinskal så nu ska...
Svar
10
· Visningar
395
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka