Formatera om

T

Tini

Är det någon som kan förklara hur man formaterar om datorn? Jag har sökt här men hittar ingen tråd om det.

Sv: Formatera om

trot att du måste ha flerstegs CD skivor i orginal till din dator om du ska göra det grundligt. Behövde jag iallafall

På min finns något som kallas för total systemåterställning. Ställer tillbaka datorn till fabriksinställningarna och tar bort alla program och filer, så att burken blir helt "tom", förutom de program som fanns där från början.

Sök på systemåterställning i din dator.

Det bästa är att ta hjälp av någon kunnig person om du själv är osäker!

Men kortfattat: Du behöver en xp skiva (eller windows 2000 eller liknande beroende på vad för operativsystem du vill ha). Starta datorn och gå in i BIOS (brukar vara Delete, F12 eller F10 man trycker för att komma in i BISO) och se till att datorn bootar från CD-skiva. (sjukt svårt att förklara, men det står ungefär 1.Hdd 2. cdrom 3. blabla. Sen trycker du på 1 och väljer cdrom där. Sedan startar du om datorn och trycker in xp skivan. Följ därefter skivans instruktioner. Ganska lätt:)

Men jag är ju så dålig på att förklara så :S

Liknande trådar

• Fråga Fråga
Bukefalos Jag kan av någon anledning inte formatera text om jag gör inlägg från mobilen. Inte heller lägga till en bild för hela menyraden för...
Svar
2
· Visningar
1 849
Senast: Wille
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
343
Senast: sweep
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
534
IT & mobiler Jag är ingen stor poddlyssnare, men skulle ändå vilja ha en specifik app för det. Har haft Googles, vad den nu hette, men den har de...
Svar
12
· Visningar
381
Senast: Lavine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp