Formatera om datorn

I

Isidor

jag har windows XP på engelska skulle vilja veta vart man går in när man ska formatea om datorn :confused:
 
sätt in skivan till det operativsystemet som du vill ha och starta om där så kommer den att starta ifrån skivan och sedan får du välja formatera.......
 
vad är det för enhet du skall formatera?
c kommer nog att bli ett problem eftersom xp inte är dosbaserat....
 
Vad menas med att XP inte är dos baserat? :confused:
Ska formatera min dator direkt jag kommit över min XP-skiva och jag ska enbart formatera C-disken.

Har formaterat enbart C-disken tidigare och haft allt "övrigt" (alltså alla program, spel, filmer osv som inte hör till windows) kvar efter formateringen.
 
"vad är det för enhet du skall formatera?
c kommer nog att bli ett problem eftersom xp inte är dosbaserat.... "

Vad är det för skitsnack?
Tror du att C hade gått att formaterat om det hade varit dosbaserat?
Problemet är att man inte kan formatera den enhet som man startar på, en inbyggd säkerhets-spärr i dom flesta operativsystem!
För att formatera c måste man alltså starta från diskett eller cd eller från en annan partition!
 
om du ser vad jag svarade på så svarade jag på om man kunde formatera om utan skiva o då sa jag att det kan bli svårt eftersom det inte är dosbaserat... eftersom man antingen behöver skiva eller diskett (som ogftast inte används idag..) jag är inte helt tappad och jag frågade även vilken enhet hon skulle fomatera om eftersom jag vet att c inte kan det utan skiva eller diskett....
 

Liknande trådar

  • Fråga Fråga
Bukefalos Jag kan av någon anledning inte formatera text om jag gör inlägg från mobilen. Inte heller lägga till en bild för hela menyraden för...
Svar
2
· Visningar
1 663
Senast: Wille
·
IT & mobiler Microsoft Edge. Samsung A51. Varje gång som jag vill flytta foton från telefonen till datorn så scannar datorn in alla bilder som finns...
Svar
2
· Visningar
291
Senast: Migo
·
Tjatter Hur sparar ni era bilder som är viktiga för er? Brukar ni framkalla bilder? Gör ni fotoböcker eller beställer ni andra fotoprodukter? I...
Svar
3
· Visningar
482
IT & mobiler Jag rensar och rensar och rensar i min mobil. Jag tar bort foton, videos och appar jag inte använder oftare och oftare. Ändå är mobilen...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
8 340
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp