Formatera datorn

L

linneaa

och spara material i D:, går det?
Vi har alltså C: - hårddisken, och D: - systemdisken. När vi formaterade sist, upptäckte jag efteråt att ett spel som var installerat i D: fanns kvar.
Innebär detta att man bara formaterar C:, och alltså kan lägga saker i D:, tillfälligt?
Hälsn, Linnea
 
Man formaterar en disk i taget om man har partitioner eller skilda diskar.

Jag har min 80Gb hårddisk partitionerad i tre, C: med operativsystem, D: med spel o E: med säkerhetskopior, filmer, musik o andra hemhämtade filer, och oftast när jag formaterar om är det bara C:.

Är inte helt säker men har för mig att man måste formatera varje disk för sig (jag har W XP).
 
ja, det e kvar om du sparar på d.. har omformaterat om min hd ett antal ggr :smirk:
 
Aldrig varit med om!
(Tycker du om mitt ordspråk?)

Du kan lugnt formatera om C: om du har dubbla partitioner.
Sen väljer du att lägga in Op, systemet på C: (I DOS) och allt ditt sparade material finns sedan kvar på D:
 
Flytta inte över installerade program bara, det blir bara en massa krångel. Det vill säga, flytta över dokument, bilder och musik med mer, men inte t.ex. spel.

Om du är riktigt rädd om något kanske det är säkrast att spara undan det på annat ställe.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 169
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 743
Senast: Wille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 254
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 077
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp