Förlossningskontrakt

viv

Trådstartare
Undrar om någon här har erfarenhet av ett förlossningskontrakt?
Hur funkade det för er? Hur slutade det? Med snitt eller inte?

Tacksam för så många svar som möjligt, både positiva och negativa :)

Sv: Förlossningskontrakt

Förlossningskontrakt är väl att det är självklart att man ska få ett snitt och det skrivs av en överläkare?
Vägen dit kan jag tänka mig är igenom barnmorska till att börja med. Har man någon sjukdom/skada som gör att man inte kan föda vaginalt eller är det någon form av rädsla som inte t.ex. auroramottagningen inte kan hjälpa till med.

Ett förlossningskontrakt innebär att man låter förlossningen komma igång naturligt istället för att få ett utsatt datum. Men man kan när som helst (så länge det går självklart) avsluta förlossningen om man vill med ett kejsarsnitt. Om jag förstod min bm rätt.

Har pratat med min bm om förlossningskontrakt då hon tycker att det verkar vara ett alternativ för mig. Går redan regelbundet hos en mödravårdspsykolog och på aurora-samtal. Efter en våldtäkt för några år sedan mår jag jättedåligt över det här med förlossningen. Jag är 25 och har aldrig ens gjort en vanlig gyn-undersökning :o Det funkar helt enkelt inte, får panik och ångestattacker.
Så det jag undrar egentligen, var kanske lite luddig i mitt första inlägg, är om någon här har erfarenhet av ett förlossningskontrakt?

det låter ju som en bra lösning för dig i alla fall! kan tänka mig att det hjälper att veta att man kan bli snittad när som om man får panik.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: Svartkatt
·
Kläder & Bli fin Två vänner har nu rekommenderat Hoka eftersom jag har korta och breda fötter och får ont i både ben och fötter när jag går. Är det någon...
Svar
19
· Visningar
1 307
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
646
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 506
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka