Förlossningsdokumentär

Oregano

Trådstartare
Såg på nyheterna idag att på måndag påbörjas inspelningen av en ny förlossningsdokumentärserie för TV4. Skulle du kunna tänka dig att ställa upp i en sådan? Varför/varför inte? Hade du resonerat olika före och efter din förlossning?

Hade någon frågat mig för ett år sedan om jag ville vara med hade jag sagt tvärnej. Var jätteorolig inför förlossningen och ville definitivt inte att någon skulle se mig plågas. Nu gick förlossningen jättebra och så här i efterhand hade jag nog tyckt att det varit kul att ha den dokumenterad. Jag minns nämligen nästan ingenting från den. Men att vara med på tv.... Nja...

Sv: Förlossningsdokumentär

Nej.

Jag ska få första barnet i mars nu. Visst hade det varit kul att ha det dokumenterat, det kan jag tycka. Men att det ska visas på TV, och dessutom i ett nytt program där man inte vet hur de vinklar "historian" så nej. Tvärnej.

Det stod i tidningen att alla skulle få se och godkänna innan det visas, så jag tror alldeles säkert att det är ett seriöst program där de vill visa verkligheten och inget annat. Jag skulle nog tycka det var jobbigast om chefen och arbetskamrater så programmet. Men tänker man efter så är det nog inte gemeneman som ser såna här program utan det är nog en begränsad grupp människor.

Lycka till med bebisen förresten! Jag vet vem du är irl! ;)

Jag skulle aldrig vilja vara med i en san, tycker att förlossningen är ngt privat mellan mig, pappan och barnet.
Men jag är glad att andra vill vara med, för det är intressant att titta pa :)

Senast ändrad:

Jag skulle inte vilja vara med i ett sådant program och eftersom jag inte gillar att titta på sådana program så rör det mig inte om ingen annan vill heller. ;)

Jag skulle inte gilla tanken på att vem som helst kan följa en sådan intim och privat händelse. Egenfilmat/fotat material är en annan femma, där kan man ju själv välja vad som ska visas och till vilka.

Jag ångrar jättemycket att vi inte filmat förlossningarna. Man behöver ju inte filma rakt upp i muffen!!

Hade Tv3 vart på plats när vi kom in för min andra förlossning hade jag nog vart på dem som f*n att vara med (födde där sjukhuset spelas in) jag hade gärna delat med mig av min förlossning.
Jag upplevde de själva som lugna och trygga. Jag upplevde aldrig någon direkt smärta eller rädsla. Utan komplikationer. Snabbt och smidigt och jag tror många skulle behöva se att det faktisk kan vara så att föda barn också. Inte att man spricker från naveln och hela vägen runt och blir sliten mellan två tåg och överkörd av en ångvält ;)
Utan att man faktiskt kan gå hem 6 timmar senare och vara återhämtad.

Nej verkligen inte :O
Tycker som flera andra att det är en väldigt utsatt situation och att det känns alldeles för privat.

Mamma berättade att det visst skulle spelas in på vårt hemsjukhus också. Hon tyckte det lät spännande och tyckte jag skulle vara med. :eek: Men det stod tydligen (jag har inte läst artikeln själv) att de skulle vara väldigt noggranna med att inga som inte ville vara med skulle komma med och de betonade att inga underlivsbilder skulle tas. Nejmen, tack för att ni besparar samtliga inblandade det... :grin:

Spännande att se kan jag faktiskt tro eftersom jag tycker det kan vara intressant att se på, men som sagt... Inget jag skulle vilja göra själv. Av vad jag förstod så skulle inspelningarna vara avslutade till dess att det ska vara dags för vår bebis att titta ut i alla fall. Bara att hoppas att den stannar inne så jag inte behöver ta ställning på riktigt! :D

Jag blir ju nyfiken på vem du är om du vet vem jag är... Skicka gärna PM, det behöver vi inte ta i tråden ju. ;)

Det verkade som att det redan var klart vilka som skulle vara med, så det är nog inget man bestämmer samma stund man kommer in till förlossningen. Och tur är väl det, jag var knappt kontaktbar när jag kom in och än mindre benägen att fatta några beslut! :D

Jag fanns här under annat nick förut, vi är från samma håla och jag jobbar på ett stort företag där. Trillar polletten ner? ;)

Haha, jag kan ana det. Tur det i alla fall då. Då behöver jag ju inte ens fundera mer på saken. :D

Hm. Samma håla, stort företag. Jag bor ju i en ny håla och jobbar på det i särklass största företaget där nuförtiden... :angel: Jag försökte ju lista ut vem du var med hjälp av dina inlägg. Insett att du är med i Vårmammor 2010 - tråden, den jag tänker på passar inte in där! Så jag fattar nog inte ändå! :angel:

Edit: Tror jag kopplat ihop det nu!

Senast ändrad:

Gamla hålan, en feg brun ponny och en betydligt hoppgladare mörkbrun dam? Om det är bekant så har jag hittat rätt! ;)

Det stämmer nog men damen var egentligen lika feg, men ponnyn hoppade ju underbart bara man verkligen red! :idea:

Liknande trådar

H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 475
Senast: escodobe
·
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
5 073
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar