Förlåt! Men nu måste jag klaga!

Sv: Förlåt! Men nu måste jag klaga!

Nej, jag måste också säga att det här inte blev så bra.
Jag läser/skriver i en del lektrådar, men jag vill inte ha dem i samma forum som de seriösa som riskerar att drunkna i de där ständigt uppdaterade flamsevighetsdiskussionerna.

fast de andra drunknar ju inte om man väljer bort att visa lektrådarna.......

Men det är ju just det jag inte vill göra.
Jag vill kunna se alla trådar, men inte i samma forum, och utan att behöva ändra inställningar stup i kvarten.

fast att ändra dom inställningarna är ju lika lätt/svårt som att byta forum, eller?

Jag tycker nog det går avsevärt snabbare att kunna se alla lektrådar i ett enskilt underforum istället för att behöva gå igenom alla tre forum och byta inställningar i var och ett av dem.

Jag tycker nog det går avsevärt snabbare att kunna se alla lektrådar i ett enskilt underforum istället för att behöva gå igenom alla tre forum och byta inställningar i var och ett av dem.

TACK! Det har jag försökt att säga nu ett tag!:bow:

För en tid sedan var det en hel del som tyckte att det var dumt att det inte fanns ett lek&tjatter-forum till alla tre "åldersforumen". Eftersom Senior flamset försvann bland ungdomslekarna eller hur det nu var.

Jag har nu löst det på detta sätt. Jag hoppas och tror att antalet rena, extrema lek&tjatter-trådar minskar i antal och att de faktiskt inte stör speciellt mycket.
Vill man tjatta, är faktiskt Snacksidan väldigt lämplig ;)

De stora trådarna med många inlägg kommer låsas innan de blir enormt stora, mitt förslag till moderatorerna är låsning vid ca 2000 inlägg. Vill man sedan forsätta diskutera "samma" sak får man starta upp en ny tråd.

Jag ser ingen som helst anledning till att slå ihop alla åldersforum till ett, som någon föreslog.

För en tid sedan var det en hel del som tyckte att det var dumt att det inte fanns ett lek&tjatter-forum till alla tre "åldersforumen". Eftersom Senior flamset försvann bland ungdomslekarna eller hur det nu var.

Men då vore det väl egentligen bättre att ha kvar L&T-underforumet och sedan lägga till prefixen U, ÄU, S där? Så kan man ändå sortera om man vill ha ungdomslektrådar eller seniorlektrådar, men utan att dessa trådar på något sätt behöver gå ut över diskussionerna i huvudforumen.

Håller med, tycker det låter som en jättebra idé.

Jag vill slippa L&T, men klickar jag då på inget prefix (för att L&T-trådarna ska försvinna), ja då försvinner även de trådarna märkta med prefixet Relationer...

Jag vill slippa L&T, men klickar jag då på inget prefix (för att L&T-trådarna ska försvinna), ja då försvinner även de trådarna märkta med prefixet Relationer...
Eller hur, sjukt dåligt.. Hatar alla lektrådar..

Men då vore det väl egentligen bättre att ha kvar L&T-underforumet och sedan lägga till prefixen U, ÄU, S där? Så kan man ändå sortera om man vill ha ungdomslektrådar eller seniorlektrådar, men utan att dessa trådar på något sätt behöver gå ut över diskussionerna i huvudforumen.

Den här modellen har jag tidigare sett att Mandalaki framfört vid flera tillfällen, men innan prefixens entré då. Och det är en väldigt bra idé tycker jag nu när prefix-tekniken är införd. Då vill jag även tillägga att det bör vara ett tvång med prefix på den delade forumplatsen som L&T är, med andra ord ska man inte ha valet att inte fylla i prefix.

Sen kan jag tycka att gränsen vid 2000 inlägg innan en tråd blir låst är väldigt generös. Det är tillräckligt ointressant att plöja sig igenom en tråd med 1000 svar.

Antalet lektrådar är väldigt få, underforum med betydligt fler trådar har blivit till prefix i huvudforumen. Det bör fungera bra här också. Ge det lite tid så tror jag att det blir bra.

Det är nog U som har flest aktiva lektrådar, och där får användarna samarbeta med mig för att hålla ner dem, t ex genom att anmäla alla lekar som är likadana.

Eftersom Senior flamset försvann bland ungdomslekarna eller hur det nu var.
Men varför inte göra riktmärken innom lekotjatter, typ; Senior, junior? Så kan Seniorerna tanta på medans vi ungdomar fjantar ¨på som vanligt:devil::p

Finns möjligheten att välja så man slipper lektrådarna, MEN kan se både de trådar som saknar prefix och de som har prefixet Relationer?

Jag vill kunna se alla trådar utom just L&T, inte behöva välja mellan att slippa L&T men även Relationer eller att bara se relationstrådarna men inte övriga...

Jag vill inte heller ha lektrådarna bland alla andra trådar. Då är dom tio första sidorna fulla med lek och ingen orkar leta fram dom riktiga trådarna.. Är inte bukefalos ett diskussionsforum? Ser inte så mycket diskussioner i lek. Varför hamnade dom på eget forum från början? Trode det var för att vi (majoriteten tror jag) skulle slippa se dom och dom som ville se kunde klicka där.

Ska dom tillbaka kan man ju lika gärna ta bort hus hem och trädgård, och sätta tillbaka dom trådarna i U,ÄU och S.

Fattar att man inte kan göra alla nöjda, men för vem förenklar det att inte ha lek på lek och vanligt på dom andra? De som skriver i lektrådarna är säkert nöjda över att kunna hitta dom i sin ordning på sitt forum.

/Revo - Less på att inte bukarna blir tillfrågade när det ska ändras.. Också less på att det ändras så mycket på en gång att man inte hittar vad man söker efter.

Liknande trådar

R
Bukefalos Nä nu måste jag klaga lite... Omflyttningen av forumen... Jag har verkligen försökt vänja mig och acceptera att lite förändring gör...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur