Förlänga/höja skaften på ridstövlar

trofé

Trådstartare
Går det att lämna sina ridstövlar till en skomakare och få skaften förlängda? Alltså att man syr på som en krage. Mina Graninge (modell lite mer slimmade med neoprenkil på utsidan) skulle gärna få vara ett par cm högre för att inte fastna under sadelkåpskanten på sadeln. Mycket irriterande när de fastnar i! Är det en helt befängd idé eller något som skulle kunna fungera?

Sv: Förlänga/höja skaften på ridstövlar

svar ja

en långbent kompis förlängde sina stövlar hos vår lokala sadelmakare, hon var fullt nöjd med resultatet. (att hon sen valde att få det gjort på konstigt vis, i mitt tycke, hör ju inte till saken... utan HON var nöjd...)

Men det låter ju hoppfullt! På vilket sätt blev det gjort på ett märkligt sätt? Frågan är om man ska gå till en skomakare eller en sadelmakare?

På vilket sätt blev det gjort på ett märkligt sätt?
hon ville av någon anledning ha stövlarna lika höga runtom, alltså skaften var inte högre på utsidan.

Ok. Hittar man någon duktig skomakare borde det ju inte vara omöjligt att få till det.

Liknande trådar

Hästhantering Min häst är 13 år gammal och är världens snällaste häst... när hon inte är ensam. Jag köpte henne för några månader sedan och visste...
Svar
12
· Visningar
5 660
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Har en ung häst med tandproblem med foderinpackningar/tandfickor. I höst har jag tänkt att prova fodra med höpellets (alltså ej...
Svar
0
· Visningar
1 018
Senast: cela
·
Utrustning Är inne på att skaffa ett par nya ridstövlar, har hittat en modell jag gillar och den sitter som gjuten, frågan är om skaften är för...
2
Svar
21
· Visningar
5 476
Senast: trofé
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 128
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka