Förkylt sto?

T

Trula_Sandra

Mitt femåriga sto har hostat och snorat i ca 2½ v nu. Har ej haft feber och hon har varit väldigt pigg hela tiden. Hon börjar bli bättre nu, hostar bara när hon springer (hon har vilat sen hon blev sjuk men springer självklart i hagen) och vet tyckte inte han behövde se henne, vilket ju kändes lättande, MEN

Jag har henne på lösdrift hos en vän över vinter och hon sa efter att jag pratat med veterinären att hon hostar mycket när hon äter hö!? Detta gjorde hon inte innan hon blev sjuk. Varför gör hon det? Jag tycker höt är fint.
Vad kan jag göra? Om jag vattnar höt så kommer det ju frysa ute och det kan ju inte vara bra med frusen mat? :confused: Hon äter vanligtvis höselage men det har de inte där...

Är rädd att det ska bli något kroniskt, men kan inte så mycket om detta då jag aldrig haft sådana problem.

Jag vill gärna ha hjälp med tipps och funderingar! Ska ringa veterinären igen oxå...

/sandra

Sv: Förkylt sto?

Nu hostar hon inte längre när hon äter, måste berott på förkylningen. skönt! :)

Liknande trådar

Hästvård Vill inleda med att säga att jag såklart har kontakt med veterinär men vi väntar på provsvar. Undrar mest om någon varit med om något...
2
Svar
26
· Visningar
3 873
Senast: Capybara
·
Hästvård Hej! Skulle vilja ha råd ang min dammkänsliga häst. Idag står han på torv i boxen som jag blöter när jag lägger in nytt, har utevistelse...
Svar
19
· Visningar
3 159
Senast: Korven
·
Hästvård Mitt sto var i somras på betäckning. Där fick hon en lättare förkylning med hosta, snor och lite feber ett par dagar. Kollad av vet som...
Svar
0
· Visningar
925
Senast: Novalisa
·
Hästvård Hej! Mitt 15-åriga sto har under de tre-fyra senaste dagarna börjat hosta lite smått, någon gång i början av ridpasset men även nu i...
Svar
5
· Visningar
809
Senast: Rubinen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix