Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har några hästar som blivit snoriga och hostar i stallet , ingen feber .Vad kan man göra för att undvika smitta ,kan man ge ngt tillskott för att stärka imunförsvaret ?
Ge din häst vitlöks pulver i fodret. De tycker inte om det till en början men vänjer sig sedan.
Vitlök är bra för immunförsvaret och ett annat plus är att om du ger det varje dag med fodret så blir hästen mindre utsatt eller tåligare mot mygg och knott. Hästen utsöndrar en lukt som de inte tycker om.
Det finns att köpa massa olika sorter.
Breathe-free från dodson & horell ska var super bra till förkylda hästar. En granne till min syster hade det till sin 2 åring och hon blev frisk efter 1-2 veckor. Och det där med vitlök är överdrivet snack, håller man sig till rekomenderad dos så är det ingen fara. Har i alla år gett mina vitlöks-flakes och dom har inga dåliga värden överhuvud taget, så ge du vitlök dagligen både som kur och förebyggande efter det.
Hundavel & Ras Denna tråd skulle egentligen flyttas till radannonser eller raderas, men jag känner att informationen i den är bra och intressant.
Dock...
Hästmänniskan Ameo, jag såg att du var någon form av moderator på trådar här under hästmänniska. Är det möjligt att du skulle kunna ta bort tråden nu...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.