förklaring till klippt korn tack!

A

Anja586

kan nån förklara detta med klippt korn för mig? jag har hört att man måste förburka hela påsen med korn inom några dagar efter att man har öppnat den? stämmer det? varför i så fall?

jga har haft påsen i ca 3 veckor och jag har gett henne korn ur den, skadar det på något sätt?

ni som bara har en häst och ger den korn, hur gör ni? för här vart jag bor finns det bara 25 kilo påsar, och hon får bara runt ett halvt kilo per dag.

Sv: förklaring till klippt korn tack!

Menar du krossat korn när du skriver klippt? Att det skulle bli dåligt så snabbt har jag inte hört talas om. Min häst har ätit kornkross i ett par år från "gamla" öppnade säckar och mår bra.

Sv: förklaring till klippt korn tack!

ja, krossat, klippt, det är väll samma? dom sa att det var klippt när jag köpte det. men det menas väll bara att det inte är hela korn, jag tror det hade nått att göra med att luft kom in i det och förstörde det på nått sätt?

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 514
Senast: iNTOHiMO
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: MJLee
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 321
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 564
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama